Han  lever

Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Livets viktigaste fråga. Hur blir det när vi dör?

Av Anji - 17 februari 2011 11:13

 

 

Livets viktigaste fråga
Hur blir det när vi dör?


 I dödsannonser skriver man att den döde har avsomnat, eller insomnat. Men döden är inget
insomnande. Den är ett uppvaknande till en verklighet som är ännu mer verklig än den verklighet
vi ser här. Det som syns varar bara en tid, men det som inte syns, det varar i evighet. 2 Kor. 4:18.
Du lämnar din kropp och ser den ligga kvar.


Det finns en himmel och det finns ett helvete, och vi måste bestämma oss för var vi vill tillbringa evigheten. När vårt liv här på jorden är slut, då finns det bara En som kan hjälpa oss, och det är Jesus. Men vi måste omvända oss till honom medan vi lever här, och ta emot den frälsning han erbjuder. Efter döden är det för sent. Ingen vet när eller hur vi kommer att dö, därför gäller det att alltid vara redo.


Innan man dör så måste man bli frälst. Frälsningen är en fri gåva som Gud ger genom Jesus. Att bli frälst har inget att göra med kyrkor eller samfund. Du behöver ingen pastor eller präst. Du behöver bara be till Jesus. Säg till honom: Jesus fräls mig. Rena mig från alla synder. Tack för att du gav ditt liv på korset för att jag skulle bli frälst och få det eviga livet. Nu vill jag tro på dig och ta emot dig som min Herre och Frälsare. Döp mig i den helige Ande och låt mig få tillhöra dig för alltid. Tack för att du hört min bön.


Jesus fordrar inte att du ska ha en massa kunskap om Bibeln för att bli frälst. Det är först när man blivit frälst som man kan börja förstå Bibeln. Att bli frälst är inget som vi på något sätt kan förtjäna. Det är Jesus som bjuder på det.


Om vi bekänner våra synder, så är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet. 1 Joh. 1:9. Ty så älskade Gud världen, att han utgav sin enfödde Son, på det att var och en som tror på honom skall inte förgås, utan ha evigt liv. Joh. 3:16.

 

Människor vill ha en god sjukvård och äldreomsorg så länge de lever, men hur går det sen?
Det vet de inte. Hur de får det efter döden måste ju vara millioner gånger viktigare än all sjukvård och äldreomsorg. Livets viktigaste fråga lämnar de åt slumpen.http://www.algonet.se/~allan-sv/HURBLIR.HTM

 

  Läs mer här!

 

 

Kram /Anji 

 

 


 
 
amanda

amanda

17 februari 2011 11:36

Vore coolt om du faktiskt gjort ett inlägg om att de faktiskt inte uppstått något spöke som i jordliga livet varit kristen ;)ännu ett bevis på att kristna kommer till gud medans andra till helvetet

http://itsmenotyou.blogg.se

Anji

22 februari 2011 00:35

Hej Amanda! Ja det finns många bevis på att man kommer till Gud som kristen..för att man tror på honom och tagit emot Jesus. Men det där med spöken, onda andar alltså! det finns onda andar men det där är överkurs när det gäller spöken/andar. Men rättsom det är så kommer det nog ett inlägg om hur farligt det är med tarotkort o sådanta grejer! Hälsn f Anji

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Onsdag 24 april 18:15

        /Anji  

Av Anji - Tisdag 23 april 20:35

  SVERIGE mår inte bra och inte Världen heller, eller ?? Våldsdåden är många!     FAITH, GRACE, LIFE, LIVE     I bibeln står det om allt och om HUR man skall leva.   /Anji ...

Av Anji - Måndag 22 april 21:34


                               VÅR!    bild Anji     Kapitel 12 Den andliga gudstjänsten 1 Därför uppmanar jag er, bröder, vid Guds barmhärtighet, att frambära era kroppar som ett levande och heligt offer som behagar Gud – er...

Av Anji - Söndag 21 april 23:48


  https://www.vaken.se/dr-joseph-mercola-fagelinfluensa-kan-inte-doda-manniskor-om-den-inte-ar-modifierad-i-laboratorium/   Alla påståenden om rädsla för möjligheten av en dödlig fågelinfluensa har visat sig vara falska.   Detta enligt D...

Av Anji - Lördag 20 april 14:30

             Se artikel:   Kärlek. Kärlek. Kärlek. Många söker den. Men vet man att kärleken är ljusets källa?   Bibelorden i 1 Kor 13 berättar för oss om Kärleken och att den är störst av allt, och det är sant. Kärlek är inte lust och kärl...

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards