Han  lever

Direktlänk till inlägg 21 september 2012

Dålig uppdatering

Av Anji - 21 september 2012 11:40

Dålig uppdatering pågrund av att jag blivit sambo vilket har gjort att jag har haft upp med flyttning och städning.


Inlägg börjar rulla in nästa vecka.


Ha en underbar helg och vet att Jesus är med dig dygnet runt och han älskar dig!

 
 
Ingen bild

S

25 september 2012 21:20

Grattis! roligt att höra =)

 
Ingen bild

Floppsy

17 januari 2013 22:55

Hej! När jag kom in på din blogg fick jag direkt känslan för att du var äkta, vill leva för Jesus och läser bibeln.
Gillade inlägget om julen, har själv gått och grubblat på det och jag känner mer och mer som du sedan jag blev pånyttfödd och frälst.

Men, så kom jag till det här inlägget och blev lite fundersam. Jag trodde nog att någon som du kanske skulle ha gift sig innan du flyttade ihop med din man. Samboskapet har idag till stor del ersatt äktenskapet. Inom samboskapet förekommer nog (skulle jag vilja säga) alltid sex. Iaf utsätter man sig för ofantlig frestelse att ha sex när man bor ihop och delar säng.

Är sex före äktenskap en synd? Ja, det skulle jag säga.
Läs länken nedan:

http://www.credoakademin.nu/index.php/faq/question/r_sex_foere_aektenskapet_synd

Jag blev frälst 2009, 26 år gammal. Vid det laget var jag också sambo och hade hunnit haft sex med några stycken under min livstid. Om jag hade blivit frälst innan jag träffade killen jag var sambo med (gift med idag) hade jag agerat helt annorlunda av respekt mot Gud. Jag hade gått den rätta vägen. Gift mig, flyttat ihop och sen haft sex. De flesta (även kristna) idag gör helt tvärtom. De har sex, flyttar ihop och gifter sig.

Hur tänker du kring det där?

Mvh Floppsy

Anji

11 februari 2013 12:52

Hej Floppsy tack för din kommentar. Ja jag tror på Gud och vill leva för honom. Julen är en fejk så som man “firar” , man tror kanske att Jesus föddes då men det är ju fel. Livet är inte alltid lätt, och man kan göra fel. jag har tagit med några meningar om hur man kan förklara vad bibeln säger om äktenskap o sex. Sambos borde man ju inte vara utan man ska vara gift, javisst. Men vem säger att man måste ha sex?Och om det är så så behöver man ju inte skylta med det inför andra.

Credo: För att förstå logiken i Bibelns syn på sex kan vi ta vår utgångspunkt i ett av bibelns uttryck för sex: att ”bli ett kött” (1 Mos 2:24). Sexuell gemenskap förenar man och kvinna på ett unikt sätt. Att ”bli ett kött” står för den organiska och själsliga enhet som ett sexuellt samliv naturligt sett resulterar i. Sex är som ett klister som psykologiskt binder samman man och kvinna. Detta ”klister” har ett syfte och en avsedd funktion, nämligen att forma en ny enhet, en ny familj där nya individer kan se dagens ljus. Sex förenar man och kvinna och skapar med Guds hjälp nytt liv.

Jodå så är det som det står här ovan...Det blir inte alltid som man tänkt men jag tror att Gud vet om hur man tänker och önskar. Ja även de kristna gör som man inte ska. Du ser ju att du själv gjort fel och att det gick åt rätt håll dvs du gifte dig. Bra, för så ska det va´. Och jag vill säga att många “kristna” killar inte är så kristna som de säger- och det är verkligen en synd det också. Det är också märkligt att så många unga kristna gifter sig så unga som 20, varför så bråttom?

Hälsn Anji

 
Ingen bild

Floppsy

14 februari 2013 21:16

Hej igen!
"Du ser ju att du själv gjort fel och att det gick åt rätt håll dvs du gifte dig". Så skrev du i din kommentar tillbaka till mig och där vill jag bara åter berätta (som jag skrev i första kommentaren) att jag ju INTE var frälst (kristen) vid den tid då jag blev sambo. Jättemånga ickekristna idag blir ju sambos hipp som happ men jag vill mena att det är dom kristna förhållandena som inte borde gå så långt som samboskap. Samboskap borde inte finnas inom kristenheten. Detta på grund av att frestelsen att idka älskog blir väääldigt stor när man delar säng och ligger och kelar.

Varför det finns det finns kristna som gifter sig redan som 20-åringar är just kanske för att de väljer att följa det som står i bibeln. Jag ser inget märkligt i det.

"Det är visserligen bäst för en man att inte röra en kvinna. Men för att undvika otuktssynder skall varje man ha sin hustru och varje hustru sin man." 1 Korinthierbrevet 7:1,2

"Till de ogifta och änkorna säger jag att det är bäst för dem om de förblir som jag. Men om de inte kan leva avhållsamt skall de gifta sig, eftersom det är bättre att gifta sig än att vara upptänd av begär." 1 Korinthierbrevet 7:8,9

Min mamma och pappa har varit kristna hela livet. Som tonåringar träffades dom, följdes ett par år innan de sen gifte sig (mamma var bara 18 år då) och flyttade ihop. Jag föddes då mamma var 20 år. De har 3 barn tillsammans och lever fortfarande ihop. Det är inget som säger att man inte kan gifta sig ung. Man måste inte "ha levt livet" och "gjort karriär" först.

Mvh Floppsy



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Onsdag 27 mars 21:35

    Detta är den första delen i en serie på fyra delar om vem Jesus är. I den här delen så går jag djupare in på vad Jesus gjorde när han vandrade på jorden. Om du vill veta mer om hur du kan börja följa Jesus, om du behöver bli döpt eller vil...

Av Anji - Tisdag 26 mars 23:49

                Det första Jesus sa till Petrus var: “Följ mig.” (Mark 1:17) Det sista han sa var samma ord, men med lite annan betoning: “Följ du mig!” (Joh 21:22)     Petrus gick i Jesu fotspår varje steg...

Av Anji - Tisdag 26 mars 00:09

  Efter att ha stängt ner tusentals gårdar varnar europeiska regeringar om en framtida livsmedelskris när livsmedelstryggheten förvärras 2024-03-24   EU-tjänstemän samlades nyligen med experter på livsmedelstrygghet för att u...

Av Anji - Söndag 24 mars 23:02


       Foto  Anji       1 Petr 1:3-5 Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Far! I sin stora barmhärtighet har han genom Jesu Kristi uppståndelse från de döda fött oss på nytt till ett levande hopp, 4 till ett arv som aldrig kan förstör...

Av Anji - Lördag 23 mars 21:20


        PETER KRABBE SKRIVER OM FÖLJANDE:   Årets upplaga av Folk och Försvar har medfört en stor fördel för oss som har en alternativ syn på NATO:s image. Det svenska folket börjar nämligen förstå att det finns en avvikande agenda hos...

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards