Han  lever

Alla inlägg under januari 2018

Av Anji - 17 januari 2018 17:24

Evolution Vs. God Movie

NO EVOLUTION.  



Jag vill här tipsa om en video där masterstudenter och professorer inom det naturvetenskapliga området intervjuas om bevisen för evolution m.m Det framkommer med all önskvärd tydlighet hur mycket av deras åsikter som är en blind tro och tilltro till auktoriteter. Videon är mycket sevärd./Lennart Jareteg  Bibelfokus.se http://bibelfokus.se/blogg130813

 

 

/Anji

 

Av Anji - 14 januari 2018 22:22

 

DE KÄNDE JESUS!

 

Lärjungarna som lärde av Jesus och följde honom, tänk vilka tider detta var. Tänk att få vara med Jesus personligen hela dagar o nätter för att  lära för livet.

Lärjungarna hade fått se fantastiska resultat. De hade också som sagt en otrolig förmån- de var ögonvittnen. De såg Jesus agera, och det måste ha varit underbart, men det tog lång tid innan de fattade vad som egentligen hände i det de såg och lärde.

 

Det är lättare för oss att förstå vad som hände och att förstå Gud om vi granskar hur Jesus gjorde i olika situationer.

Mycket i detta livet ser ut att tillhöra de vackra, de rika, eliten bland människor. Jesus tänkte eller tyckte aldrig så. Han visade på att Guds rike tillhör alla i precis samma utsträckning, oberoende av ställning eller inflytande.

 

Vi kommer inte till Jesus på grund av egna förutsättningar utan i barnslig tro och tillit. Låt oss stämma in i Jesu bön och tacka Gud för att vi alla har samma förutsättningar.

Lita på Gud, inte på dina personliga egenskaper eller ditt medborgarskap i Guds rike, utan på Gud i första hand.

 

 

/Anji

 

Av Anji - 13 januari 2018 10:27


DIN HÄLSA.  Jorden /världen är så förgiftad, vilket du snart kan läsa mer om här på sidan. Just därför att det är så farligt med kött och mjölk m m, så anser jag att man bör tänka sig för. Gud skriver om örter och frön och frukt och det är det som jag är mest intresserad utav, och som jag tycker man ska äta istället för att äta DJUR!   GO VEGAN!


Mat

Och Gud sade: ”Se, jag ger er alla fröbärande örter på hela jorden och alla träd med frukt som har frö. Detta skall ni ha till föda.


(1 Mos 1:29)

Allt som rör sig och har liv skall ni ha till föda. Så som jag har gett er de gröna örterna ger jag er nu allt detta.


(1 Mos 9:3)

Du skall äta och bli mätt, och du skall prisa HERREN, din Gud, för det goda land han har gett dig.


(5 Mos 8:10)

Du vattnar bergen från dina salar, jorden mättas av den frukt du skapar. Du låter gräs skjuta upp för djuren och örter till människans tjänst. Så låter du bröd komma från jorden och vin som gläder människans hjärta.


(Ps 104:13ff)

Bättre ett fat kål med kärlek än en gödd oxe med hat.


(Ords 15:17)

Och när ni kommer till en stad där man tar emot er, så ät det som sätts fram åt er.


(Luk 10:8)

Sedan sade Jesus till sina lärjungar: ”Därför säger jag er: Gör er inte bekymmer för ert liv, vad ni skall äta, eller för er kropp, vad ni skall klä er med. Livet är mer än maten och kroppen mer än kläderna. Ge akt på korparna. De sår inte och skördar inte, de har inte förrådsrum eller loge, och ändå föder Gud dem. Hur mycket mer värda är inte ni än fåglarna?


(Luk 12:22ff)

Om ni äter eller dricker eller vad ni än gör, så gör allt till Guds ära.


(1 Kor 10:31)

Ty allt som Gud har skapat är gott, och inget är förkastligt när det tas emot med tacksägelse.


(1 Tim 4:4)

JA allt som Gud skapat är gott men människors förstörelselusta och EGO har förstört hans skapelse!

 

/Anji

Av Anji - 11 januari 2018 17:39



Att ledas av Gud är vad varje människa skulle behöva, men alla vill inte det. Jag vill det. Se videon

 

/Bless  Anji

Av Anji - 9 januari 2018 01:07



 

 

Gud kan allt och VET ALLT och han VET allt om hur just DIN SITUATION ÄR just NU!
Han hjälper mig just nu, …..han hjälper dig, om du tror på honom!

 




/Anji

 

 

Av Anji - 7 januari 2018 00:07

Jesus väntar på dig med öppna armar    

 

FRÅN ARTIKEL:

Jag har den sista tiden uppehållit mig i Lukasevangeliet kapitel 15 och läst om den förlorade sonen. Det är en berättelse som är väldigt känd. Den handlar om en son som lämnade sin far efter att ha krävt ut sitt arv. Han gick ut i världen och förslösade det i ett utsvävande liv.


Den här berättelsen är en liknelse om människans förhållande till Gud. Vi är som den förlorade sonen. Vi vill gärna ha det Gud kan ge oss, men vi vill inte ha med Gud att göra, utan vill använda hans gåvor på vårt sätt. Men liknelsen berättar också att när sonen hade använt och förslösat allt kom en stor hungersnöd över hans liv. Han förstod att det var bara hos sin far han kunde få mättnad för sin själ.


Man kan tänka sig att när nu sonen ville återvända hem, att fadern skulle säga: Jaha, nu passar det att komma! Och då inte vilja ta emot honom. Men så säger inte den här historien. Jag blir så gripen när jag läser den här berättelsen. När sonen tog de första stegen för att återvända till hemmet, står det att Fadern väntade på sin son, och sprang emot sonen och tog emot honom med öppna armar. Så är det när vi kommer till Gud. Vi får komma precis som vi är. Just i den situation vi befinner oss,  väntar han på oss med öppna armar.


Bibeln säger att du kan komma precis som du är. Gud står med öppna armar och väntar på dig. Jag hoppas att det ska bli din erfarenhet, du som inte har tagit emot Jesus; att du vänder dig till honom, att du tar det första steget till Gud. För det är bara du som kan besluta det. Men när du väljer Jesus, så väntar han på dig med öppna armar!

 

 

Från:http://www.midnattsropet.se/2015/07/jesus-vantar-pa-dig-med-oppna-armar.html

 

 

/Anji

 

 

Av Anji - 5 januari 2018 01:00

 

JESUS vill allas frälsning. Jesus or Antichrist?  Jesus vill rädda dig!


 

Johannes evangelium kap 8:12-30   Jesus är världens ljus

 

 

/Anji

 

 

 


Av Anji - 3 januari 2018 23:48

 

 

 

Många är de som inte tror på en himlafärd en gång, många är också de som verkligen VET att Jesus kommer att hämta dem HEM till himmelen, OM man är FRÄLST vill säga. Det är att VÄNTA PÅ!

 

JESUS skall komma igen!

 

Vi skall icke sörja i himmelen för DÖDEN FINNS ICKE DÄR!

 

Vill du till himmelen?  Bli frälst, det är enda sättet, att låta Jesus komma in i ditt hjärta och tjäna honom alla dagar.

 

Man kommer INTE till himmelen om man inte är frälst (tagit emot Jesus och sagt ja till honom).

 

/ Anji

 

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards