Han  lever

Direktlänk till inlägg 27 februari 2019

GÅ I TRO. Bibelord

Av Anji - 27 februari 2019 20:51

GÅ I TRO!     

 

Filipperbrevet 1:21 talar om en apostels överlåtelse till Jesus Kristus och livet som Guds sändebud.

Vill du vara ett sändebud? Vill du gå i frid med Gud och visa andra vägen till Kristus?? Gör då som Paulus. Lär dig att försaka och sätta Jesus först i ditt liv. Nuförtiden så lever de flesta i en tillvaro som i hög grad består av att ”leva livet”.

 

Många människor lever i en tillvaro som består av att leva fort och häftigt och roligt… skaffa sig status och erkännande och mer….och sedan dör man. Levde Paulus så? NEJ. Han visste att livet här på jorden var till för att levas för Gud. Han visste att man måste utvecklas, och att man bör leva för Jesus Kristus, och sprida evangelium vidare, vidare…

 

Paulus livsuppgift var just detta, och att se livet i ett evighetsperspektiv. Paulus säger: ”Att få leva ger mig fler tillfällen att göra något för Kristus, och att dö, ja, det är faktiskt ännu bättre. Och om livet ger mig fler möjligheter att vinna människor för Kristus, så vet jag inte vad som är bäst, att leva eller dö. Ibland vill jag lvea och andra gånger vill jag det inte, för jag längtar efter att bryta upp härifrån och vara hos Kristus. Det skulle vara mycket bättre för mig än att vara här!../Fil 1:21-23

 

 För Paulus var livet en gåva och han värdesatte det mycket högt, men han var också medveten om att man måste dö från sitt eget kött, alltså leva i denna världen men bli fri från allt som frestade. Då måste man ”dö” från sig själv, och detta kämpar många troende med.

I vårt samhälle pratar vi knappt om döden, för det samtalsämnet brukar inge oss fruktan och nedstämdhet och ångest. Sådan var inte Paulus, han hade saker och ting mycket klart för sig. Att tala om döden med människor, ja det är svårt. Och de flesta människor vill ha mer TID. TID att resa, tjäna pengar, skaffa vackra saker, bli berömda, och de vill mer än så….

Men det är ju inte det riktiga livet, för de lever ju inte med Kristus, utan lever i något som andra bestämt eller anser att så ska det vara.

 

SKA det vara så? Nej det tycker inte jag. Hela mitt liv består av KRISTUS. Dag och natt är jag så betagen av Jesus Kristus i mitt inre. Därför vill jag göra som Paulus; vara en Jesu efterföljare, vad det än kostar. Många kristna är lika rädda för döden som de som inte är kristna, För de har fastnat i samma FÄLLA: Habegär, ekonomiska förväntningar, leva ett gott liv.

 

De vill verkligen INTE DÖ, vare sig från sig själva eller att nå Kristus. Många vill så förtvivlat gärna bygga minnesmärken över sig själva här på jorden att de strävar ett helt liv efter det. Vad är det värt? Ingenting!!

 

Det enda som är värt att leva för , det är Gud… anser jag. Paulus säger: *Ni har nämligen fått förmånen att inte bara tro på Kristus utan också att lida för honom. Vi står sida vid sida i denna strid. Ni har sett mig lida för honom, och som ni vet är jag också just nu mitt uppe i en stor och svår kamp.*/Fil 1:29-30. Paulus gav ALDRIG UPP.

 

/Anji

 

 

TRO
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Fredag 19 april 00:13


    GLAD ÄNDA IN SJUNGA JAG VILL Glad ända insjunga jag vill,Jesus är min,allt hör mej till.Gud har mej kär,nåden är fri,lycklig jag är,mer ska jag bli. Borta jag var,fjärran från Gud,gav inget svarnär jag fick bud,hörde ej på,lyssnade ej...

Av Anji - Onsdag 17 april 21:38

  Läkargrupp: Inte EN ENDA människa borde tagit ”vaccinet” ”Vi kommer tala om detta i hundra år” – så stor är vaccinskandalenStor studie: HÖGRE risk att smittas ju fler vaccindoser man fått”En stor skandal&rdqu...

Av Anji - Måndag 15 april 00:45

      Trots att rekordmånga drabbats av allvarliga och bestående hälsoproblem efter vaccinet mot covid-19 är detta alltjämt en icke-fråga i Sverige. Ansvariga ministrar och myndighetschefer verkar låtsas om att problemet inte finns och ännu r...

Av Anji - Fredag 12 april 17:36


              /Anji

Av Anji - Torsdag 11 april 20:15

  VÄLKOMMEN HIT!   https://nyadagbladet.se/kultur/hon-sade-upp-sig-for-att-leva-som-hemmafru-i-50-talsanda/   Katrina sa upp sig för att leva som hemmafru i 50-talsanda   PUBLICERAD IDAG 20:05  - AV SOFIE PERSSON Foto: PA REAL LIFE...

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards