Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Anji - 29 november 2017 23:21

 

Vet du skillnaden på kristendom (ATT FÖLJA JESUS) och på Katolicism?  /Att bl a tillbe Maria, sätter Jungfru Maria före JESUS KRISTUS!

I denna videon får du veta vilka som övergått till Katolicism men som varit kristna eller ateister aeller annat:



HÄR ÄR EN VIDEO som FÖRKLARAR felaktigheter med katolicism! vs Kristendom:

 

Människor ser inte, eller VILL inte se vad Katolska kyrkan har gjort. Eller också har GUD förblindat dem! för de hade chansen att få reda på vidrigheterna. Se en mycket förklarande och undervisande video. Bibeln (GUD) säger att vi måste vara födda på nytt!  och det lär inte katolska kyrkan ut. De är INTE kristna, de tillhör INTE de kristna troende på Jesus.

 


/Anji



Av Anji - 4 oktober 2017 20:06

Du behöver inte orka.
Du orkar inte mycket, och du behöver inte heller orka. Herren känner nog din trötthet och din svaghet. Inte kräver han någonting av dig. Tvärtom kommer han nu fram till din bädd för att ge dig något. Han vill ge dig tröst, uppmuntran och kraft. Han vet så väl vad din innersta längtan är. Den är en längtan efter frid och ett gott samvete. Därför säger han: ”Den som kommer till mig, honom skall jag sannerligen icke kasta ut” Joh 6: 37.
Också om du inte orkar något annat i dag, så tag till dig detta ord just nu. Inte är du en sådan troende som en troende borde vara. Du har ju bara synd, och denna syndfullhet gör ditt samvete oroligt. Du vågar inte riktigt närma dig honom. Men hör vad han säger: ”Den som kommer till mig, honom skall jag sannerligen icke kasta ut.”

Träd nu i stilla bön fram inför honom. Det behövs inte så många ord till det. Han känner din svaghet. Berätta bara för honom, hur illa du har det ställt. Säg rakt på sak, hur sorglöst du har levat. Bred ut alla ditt livs synder inför hans ögon och försvara inte en enda orätt handling. Öppna ditt hjärta för honom som för din bästa vän. Var inte rädd att tala sanning. Han vet ändå allt redan innan du har berättat något för honom. Och han har ett förlåtande sinnelag och har redan länge haft det. Han har bara väntat på det ögonblick, då du så uppriktigt skulle öppna ditt hjärta för honom, att han kan förlåta allt. Kom ihåg, att Människosonen har makt här på jorden att förlåta synder. Och han förlåter dig på alldeles samma sätt, som han förlät den lame mannen, vilken vännerna bar fram till Jesus.
Kom nu också du, just så svag och kraftlös som du är, fram till Jesus och vila där. Han är din käre Frälsare. Han har sonat dina synder och betalat din syndaskuld. Han räcker dig en skuldsedel, som han likasom kvitterat med sitt eget blod. Tag emot den. Vila i det verk han fullbordade på Golgata. Vila i syndernas förlåtelse och se på Jesus allena. Du orkar inte mycket, men du orkar se. Också de sjuka israeliterna såg en gång i öknen på kopparormen, då de inte orkade något annat. Och Guds Ord vittnar om att de som såg blev friska. Han har också burit våra synder, och han kan ta bort domen från samvetet, om du bara uppriktigt – just sådan som du är – ställer dig under hans rannsakan, hans dom och hans benådning. Vila i detta. Och tro, att den som kommer till honom, skall han inte kasta ut. Inte heller dig.

Av Anji - 1 oktober 2017 21:31

Jesus älskar alla jordens människor med en stor, stor kärlek. Och då man vet det kan man fråga sig: Älskar ALLA människor JESUS KRISTUS av hela sitt hjärta och hela sitt förstånd, eller bara ibland då de får bönesvar?
Jesus älskar människorna och han vill ju att vi ska älska honom och följa honom och han vill vara vår bästa vän.
Han är min bästa vän, och många gånger har jag varit en hård människa, men han fick mig att vända om till att ÄLSKA HONOM.
 
Många gånger fick Jesus fråga sina lärjungar om de förstod vad han sade eller inte. Han tyckte de var väldigt tröga på att ”fatta”. Är det kanske så med oss också? Ja det tror jag och det är för att det är brist på rätt undervisning om vem Jesus är och vad han förmår och vad han vill för oss och att vi ska göra för att kunna gå vidare som starka människor. Man blir stark när man blir prövad, och man blir övertygad om att Guds ord är sant då man umgås med Gud varje dag och stund.
 
*Bibelord
 
1 Tess 3:13 så att han styrker era hjärtan och gör er oförvitliga och heliga inför vår Gud och Fader, när vår Herre Jesus kommer med alla sina heliga.
 
Fil 4:7 Då skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara era hjärtan och era tankar i Kristus Jesus.
 
Rom 10:9 Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren* och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst.
 
Apg 21:13 Då svarade han: ”Varför gråter ni och får mitt hjärta att brista? Jag är beredd inte bara att låta mig bindas utan också att dö i Jerusalem för Herren Jesu namns skull.”
 
Mark 8:17 Jesus märkte det och frågade dem: ”Varför säger ni att ni inte har bröd? Begriper och förstår ni ännu ingenting? Har ni ett hjärta som är så hårt?
 
Matt 9:4 Jesus såg deras tankar och sade: ”Varför tänker ni så ont i era hjärtan?
 

Av Anji - 27 september 2017 20:45


INGET eller INGEN kan skilja dig från Jesu kärlek!

Rom 8:38 Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller furstar, varken något som nu är eller något som skall komma, varken makter, 39 höjd eller djup eller något annat skapat skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre.

Världen är ju totalt förryckt och ond, och den syndar emot Herren alltmer. Jesus dog för alla människor och världen där människorna bor blir bara smutsigare och fulare. Då menar jag inte speciellt föroreningar av luft, vatten, mat m m. Jag menar då den smuts och ondska som finns i människors hjärtan, även kallad SYND – den som får dem att vara så fruktansvärt elaka, sovande, avståndstagande, kalla, grymma, icke förlåtande, ego och mer. Detta är vad som säges av Jesus i videon nedan! d v s hur världen skall bli i tidsålderns slut.Vi är där nu! Jesus säger detta i många passager i bibeln. Hur många med en äkta och varm tro skall han få hämta hem, hur många av alla de som är på jorden är KRISTI efterföljare och sanna lärjungar, ja, hans barn?




Av Anji - 8 september 2017 13:21

 

 

Låt Hans ljus skina på dig idag och var

 

välsignad

 

i Herren, låt Han bli din lovsång idag.

 

Kom ihåg att du inte är ensam.

 

Han är med dig.

 

Han ser dig.

 

Han lyssnar.

 

 

Du är älskad!

Av Anji - 1 september 2017 13:11

Hela skapelsen har suckat länge, och en dag kommer det en förlossning, kan vi stå ut nu i det som är, och veta att allt blir annorlunda en gång? Jag vet inte hur du tänker, men jag vet att jag förr tyckte det var märkligt att längta efter en ny plats och en ny kropp och efter Jesus som skall komma. En ofrälst människa tänker inte på att skapelsen suckar och våndas utan många tänker istället som så: Varför gör inte Gud, (om han finns), någonting åt alla katastrofer och elände? Varför låter han människor lida så? Han är elak! Man kan inte tro på honom.

De förstår inte hans tanke och plan med människan och förstår inte hans nåd och kärlek och även hans ilska över människor som inte kan ta reson. Så står det i bibeln.

Granska följande bibelverser noga och du kommer att se vem den frälste och ofrälste är i Guds ögon och vad han säger om det som kommer sedan.Förstår du om du läser detta att du har ett val i fråga om himmel eller helvete?
* * * *
Rom 8:18  Ty jag håller före att denna tidens lidanden intet betyda, i jämförelse med den härlighet som kommer att uppenbaras på oss.

Rom 8:19  Ty skapelsens trängtan sträcker sig efter Guds barns uppenbarelse.

Rom 8:20  Skapelsen har ju blivit lagd under förgängligheten, icke av eget val, utan för dens skull, som lade den därunder; dock så, att en förhoppning skulle finnas,

Rom 8:21  att också skapelsen en gång skall bliva frigjord ifrån sin träldom under förgängelsen och komma till den frihet som tillhör Guds barns härlighet.

Rom 8:22  Vi veta ju att ännu i denna stund hela skapelsen samfällt suckar och våndas.

Rom 8:23  Och icke den allenast; också vi själva, som hava fått Anden såsom förstlingsgåva, också vi sucka inom oss och bida efter barnaskapet, vår kropps förlossning.

Rom 8:24  Ty i hoppet äro vi frälsta. Men ett hopp som man ser fullbordat är icke mer ett hopp; huru kan någon hoppas det som han redan ser?

Rom 8:25  Om vi nu hoppas på det som vi icke se, så bida vi därefter med ståndaktighet.

Rom 8:26  Så kommer ock Anden vår svaghet till hjälp; ty vad vi rätteligen böra bedja om, det veta vi icke, men Anden själv manar gott för oss med outsägliga suckar.

Rom 8:27  Och han som rannsakar hjärtan, han vet vad Anden menar, ty det är efter Guds behag som han manar gott för de heliga.

Rom 8:28  Men vi veta att för dem som älska Gud samverkar allt till det bästa, för dem som äro kallade efter hans rådslut.

Rom 8:29  Ty dem som förut hava blivit kända av honom, dem har han ock förut bestämt till att bliva hans Sons avbilder, honom lika, så att denne skulle bliva den förstfödde bland många bröder.

Rom 8:30  Och dem som han har förut bestämt, dem kallar han ock, och dem som han har kallat, dem rättfärdiggör han ock, och dem som han har rättfärdiggjort, dem förhärligar han ock.

Rom 8:31  Vad skola vi nu säga härom? Är Gud för oss, vem kan då vara emot oss?

Av Anji - 6 augusti 2017 19:39







Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards