Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Ingen Kyrka / No Church

Av Anji - 17 mars 2023 19:29

 

 

 

HÄR KAN DU LÄSA om Kristendomens historia, se länk nedan:

 

 

Den kristna kyrkan av i dag, i alla dess olika former, har inte många likheter med den lilla förföljda grupp Jesustroende judar som för snart tvåtusen år sedan väntade i Jerusalem på att Messias skulle komma. "Kristendomens historia" redovisar den kristna församlingens utveckling till det som är dagens kristenhet.

 

Under seklernas lopp har naturligtvis otaliga händelser inträffat som format kristenheten och dess tro. För att en kronologi av detta slag ska bli överskådlig måste ett ganska strikt urval göras, vilket innebär att endast de viktigaste skeendena har kunnat tas med.

 

LÄS MER HÄR:

 

https://alltombibeln.se/kristendomenshistoria/index.htm

 

 

Läs om att bli en kristen: 

 

 https://midnattsropet.se/redaktionellt/omvandelsebudskapet/#more-8072

Omvändelsebudskapet

  202204Berno VidénLedare

 

 

/Anji

 

Av Anji - 3 februari 2022 20:56


Satan vill att man skall undvika att vara med Gud och hans ord, därför distraherar han människor, särskilt de som tror och vill vara med Gud så mycket de kan. Det är inte ok och man måste vara uppmärksam på olika trick. Det är ondska som regerar.


Kom till Jesus!!!


Kan vara en teckning av 1 person och text där det står ”IF SATAN CAN'T MAKE YOU BAD GRER M swctom HE'LL KEEP YOU DISTRACTED Luk 21:34 Men akta er för att tynga era hjärtan med festande, rus och livets bekymmer så att den dagen plötsligt drabbar er 35 som en snara, för den ska drabba alla som bor över hela jorden. 36 Var ständigt vakna och be om kraft att undfly allt som ska ske och kunna bestå inför Människosonen."

 





Kan vara en bild av text där det står ”Thomas Tom GODS REDDENDE ARK watchman JESUS himself was very clear about it but still most of todays Christians are looking to make... JESUS SAID MY KINGDON IS NOT OF THIS WORLD! John 18:36”


36 Jesus svarade: "Mitt rike är inte av den här världen. Hade mitt rike varit av den här världen, skulle mina tjänare ha kämpat för att jag inte skulle utlämnas åt judarna. Men nu är mitt rike inte av den här världen."

 

 

Kan vara en bild av text där det står ”

 

Jesus är HERRE!

 

 

 

/Anji


Av Anji - 24 juli 2021 23:10


Avfallets kyrka

*

Inom kristenheten har den romersk katolska kyrkan med påven som överhuvud en framträdande ställning i världen. Detta trots att RKK genom århundradena har gjort enorma avsteg från den apostoliska tron, där hörnstenen är Jesus Kristus, och samtidigt utvecklats till ett skrämmande politiskt system som gör anspråk på religiös och världslig makt.

RKK: s katekes Paragraf nummer 882

 

 

Påven, biskop av Rom och Petrus efterträdare, “är den ständiga och synliga principen och grundvalen för enheten mellan de många biskoparna och de troende”. – “I kraft av sitt uppdrag som Kristi ställföreträdare och hela kyrkans herde har biskopen av Rom nämligen den fulla, högsta och universella makten över kyrkan och kan alltid utöva den fritt.”

Att påstå sig vara Kristus ställföreträdare är hädelse. Ingen mänsklig varelse kan ta Jesus Kristus plats på jorden utan det är hjälparen, den helige ande som verkar i Jesus ställe. Den leder människan in i hela sanningen i Jesus Kristus och föder henne genom Jesus till ett nytt liv.

 

Jesus förklarar i sitt avskedstal till lärjungarna:

 

“Jag skall be Fadern, och han skall ge er en annan hjälpare, som skall vara hos er för alltid: sanningens ande. Världen kan inte ta emot den, eftersom världen inte ser den och inte känner den. Men ni känner den, eftersom den är kvar hos er och kommer att vara i er” (Joh 14: 16-17)

När kyrkan underställde sig kejsar Konstantins beskydd år 313 förenade den sig med den statliga makten och började göra kompromisser för sitt världsliga anseendes skull. Resultatet blev att man övergav den apostoliska kyrkans grundsatser som bygger på Jesus lära för att istället bli delaktig i den världsliga makten.

Därefter har kyrkan fungerat som ett förtryckets instrument under olika tidsepoker.

Inkvisitionen som startade under påven Innocentius III är ett exempel på hur “så kallade” kristna med hjälp av romersk katolska kyrkans världsliga makt, har utnyttjat kristendomens namn och Kristus för att utföra de mest bestialiska gärningar. Något som Jesus, apostlarna och de första kristna församlingarna aldrig skulle ha ställt upp på.

 

“Men jag säger er: värj er inte mot det onda. Nej , om någon slår dig på högra kinden, så vänd också den andra mot honom. Om någon vill processa mot dig för att få din skjorta, så ge honom din mantel också. Om någon vill tvinga dig att följa med en mil i hans tjänst, så gå två mil med honom“. (Matt. 5: 39-41)

“Men jag säger er: älska era fiender och be för dem som förföljer er;” (Matt. 5:44)

 

 

Under sexhundra år gav Rom instruktioner till präster och biskopar om hur man skulle utföra tortyr och andra vidrigheter på människor. Det var den civila rätten som gjorde detta möjligt. Politiska förbindelser och allianser med galna kejsare samt andra makthavare var en följd av att äregirigt vilja behärska världen och är så än i dag.

Code of Catholic Law – Canon 752

 

“Det krävs en religiös underkastelse av både intellekt och av vilja till varje lära som påven och hans biskopar bestämmer, de representerar det sanna domarsätet och förklarar de saker som gäller både när det gäller tro och moral även om de inte menar att proklamera läran genom någon definitiv handling. Kristi trofasta skall därför försäkra sig om att undvika vad som inte är i överensstämmande med deras lära“.

 

Inom den katolska kyrkan är bikten en effektiv metod att kontrollera folket.

 

Katolikerna tror att om de döljer någon synd och inte talar om allt för sin biktfader så kan de inte få förlåtelse utan går evigt förlorade. Detta är lögn eftersom kyrkan eller någon människa inte har någon makt att förlåta synder. Det har bara Gud.

“Om vi bekänner våra synder är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss synderna och renar oss från all orättfärdighet” (1 Joh. 1:9)

“Gud är en, och en är förmedlaren mellan Gud och människor, människan Kristus Jesus, som gav sig själv till lösen för alla, vittnesbördet när tiden var inne” (1 Tim. 2:5-6)

Frälsningen är en gåva som Gud ger av nåd utan att vi har förtjänat den. När Jesus dog på korset beredde han en väg till Gud för människor.

“Ty av nåd är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det. Det beror inte på gärningar, ingen skall kunna berömma sig. Vi är hans verk, skapade genom Kristus Jesus till att göra de goda gärningar som Gud från början har bestämt oss till“ (Ef. 2:8-10)

 

 

Jesus som är både människa och Gud fick sin mänskliga natur genom sin moder Maria och sin gudomliga natur från Gud (sin fader). Det står ingenting i bibeln om att människan kan nå frälsning genom att be till jungfru Maria (Jesus mor) eller att Maria skulle vara gudomlig (Guds moder) för att hon födde Jesus vilket katolicismen lär ut. Däremot står det att Maria var gift med Josef och att Jesus hade både bröder och systrar vilket gör henne till en jordisk mor (människa). (Matt. 13:55-56)

Tanken att påven var aposteln Petrus efterträdare introducerades redan på fyrahundratalet och Petrus sägs ha varit Romersk katolska kyrkans förste biskop (trots att kyrkan inte fanns på den tiden). Det är förbjudet för katolska biskopar att gifta sig men i bibeln står det att Jesus botade aposteln Petrus svärmor som låg sjuk i feber vilket måste ha inneburit att han var gift. (Matt. 8:14-15).

 

 

Läran om skärselden, nattvardsdogmen att brödet förvandlas till Kristi fysiska kropp som äts upp gång på gång (kannibalism), fastan på fredagar och fastan före påsk, mässan som ett offer, avlat – syndernas förlåtelse började säljas, är fler exempel på tidiga och senare avsteg från den apostoliska tron.

RKK lär även att man ska ha gemenskap med de döda och tillbe kors, helgonbilder samt reliker vilket hör till ockultismen.

RKK:s Katekes paragraf 958

 

Gemenskapen med de avlidna. “Pilgrimskyrkan är starkt medveten om denna gemenskap med hela Jesu Kristi mystiska kropp. Från kristendomens äldsta tid har hon hållit minnet av de döda i stor vördnad. Hon har också burit fram böner för dem, eftersom det är en helig och from tanke att be för de döda så att de skall befrias från synd. Vår bön för dem kan inte bara hjälpa dem utan också göra deras förbön för oss verksam”.

Så här säger Jesus om falska läror och mänskliga traditioner:

“Låt ingen göra er till fångar i de tomma och bedrägliga vishetsläror som bygger på mänskliga traditioner och kosmiska makter och inte på Kristus” (Kol 2:8)

 

Idag arbetar Romersk katolska kyrkan frenetiskt med att binda alla världens kyrkor till sig. De ska fås till att underordna sig en framtida “världsomspännande superkyrka” vars ledare kommer att vara påven.

Olika samfund och i förlängningen religioner ska blandas ihop (synkretism) eftersom tanken är att det slutligen ska finnas en enda religion i världen. På samma sätt ska det finnas en enda nation (utsuddade gränser), en enda ekonomi och en enda vilja när centraliseringen av makten är total och ett fåtal individet styr över alla andra ekonomiskt, andligt och socialt.

 

Ett dokument som går under namnet Charta Oecumenica talar om hur olika samfund och kyrkor ska närma sig den maktfullkomliga RKK som i uppenbarelseboken kallas den stora skökan och som kommit till genom religiös otukt, en sammanblandning mellan Guds ord och onda andars läror.

“Ty för hennes otukts skull har alla folk fått dricka vredens vin, och jordens kungar har horat med henne, och jordens köpmän har blivit rika genom hennes makt och lyx” (Upp. 18:3)

 

 

Här följer några utdrag från Charta Oecumenica:

Vi förbinder oss:

 

att samråda och träffa överenskommelser med de andra kyrkorna om våra initiativ till evangelisation, för att undvika såväl skadlig konkurrens som risken för förnyad splittring, att tillerkänna varje människa friheten att utifrån sitt eget samvete välja religiös och kyrklig tillhörighet . Ingen får drivas till att konvertera genom moralisk påtryckning eller materiella fördelar. Ingen som av fri vilja konverterar får heller hindras att göra så.

Vad man menar (inbäddat i vackra ord) är att de olika mindre kyrkorna och samfunden måste samråda med RKK (som är överlägsen när det gäller religiös och politisk makt i världen) innan de tar initiativ till evangelisation eller överenskommelser med andra kyrkor. Deras frihet begränsas därmed starkt.

att gå varandra tillmötes:

Det är viktigt att erkänna de olika kristna traditionernas andliga gåvor, att lära av varandra och så låta sig berikas.

Katolska kyrkan (den stora skökan) vill att andra kyrkor och församlingar ska erkänna deras grova avsteg från den apostoliska tron/Jesus lära som skrivits om ovan. De ser traditionen som en fortsatt uppenbarelse från Gud.

 

Vi förbinder oss:

att övervinna självtillräcklighet och undanröja fördomar, att söka möten med varandra och finnas till för varandra, att främja ekumenisk öppenhet och samarbete kring kristen undervisning, teologisk utbildning, fortbildning och forskning.

 

Det låter kanske fint men vad katolska kyrkan menar med att undanröja självtillräcklighet och fördomar är att öppna upp för ännu mer irrläror med avfall från den sanna kristna tron som resultat. Man vill kunna bjuda in schamaner, gurus och newage förespråkare för att skynda på den sanna kristendomens undergång (Jesus lära) och bana väg för antikrist (satan). Det är lättare att ta kontrollen över kyrkorna med den makt (politiska och andliga) man har inom RKK om mångfald (kaos) skapas först.

 

Så här gör man också inom politiken när det gäller mångkultur. Mångkulturen framställs allt igenom som något gott och som snälla människor är för (borde vara för), men leder dessvärre till att kulturer på sikt utplånas.

För att kunna skapa en världskultur, en världsreligion, en världsekonomi, ja rent av en ny världsordning måste först många kulturer, religioner och ekonomier blandas ihop. EMU är ett exempel när det gäller Europa och ekonomi.

I ihop- blandningen sker kompromisser ständigt och kulturella samt religiösa särdrag försvinner successivt tills det inte återstår något kvar av den forna kulturen/religionen. När detta pågått tillräckligt länge finns det slutligen bara en enda kultur/religion/ekonomi/vilja (mänsklig vilja och strävan) kvar.

De styrande i världen vet att människor utan historia eller traditioner (något som för dem samman och som de kan binda upp sina samhällen på) är sårbara och mycket lätta att kontrollera.

 

att handla – tillsammans

Vi rekommenderar att det skapas och upprätthålles bi- och multilaterala organ för ekumeniskt samarbete på lokal, regional, nationell och internationell nivå.

Det kallas samarbete men vad man är ute efter är att centralisera den religiösa makten och få med alla församlingar och kyrkor i kyrkornas världsråd som de sedan ska underordna sig. Vad enskilda församlingar, kyrkor och deras medlemmar har för åsikter i olika frågor blir efter det oväsentligt när deras rätt att fatta beslut (som rör dem) lämnas över till kyrkornas världsråd och ett litet antal personer.

Det kan jämföras med EU på det politiska planet. Vad enskilda EU länder eller enskilda individer i de olika länderna anser om det ena, det andra eller det tredje, struntar EU fullständigt i om det går emot EU. EU,s lagar gäller alla länder och medborgare som accepterat att ingå i samarbetet. Även i EU styr som bekant en liten klick miljontals människor.

 

 

/Denna  artikel har jag hämtat från:

http://experimentlandet.blogg.se/category/religion.html

 

/Anji

Av Anji - 17 maj 2020 20:14

När man skärskådar vad som händer i de så kallade kristna församlingarna idag så ryser man över den ljumhet och okunskap som man byggt upp genom att ingå i konstellationen Kristna rådet.

 

När man är med i den sataniska Concord som är Sveriges plattform för spridningen av agenda 2030, där många olika så kallade kristna församlingar och organisationer i Sverige är medlemmar så häpnar man över den fruktansvärda okunskap man har om dessa gemenskaps nämnare jag skriver om.Just nu pågår den globala ekumeniska plan där FN och globalister, samt katolska kyrkan som driver fram lagar för globaliseringen där Sverige ingår i paraplynätverket för en gemensam strategi för en humanistisk livssyn där flera Kristna organisationer b.l.a ingår för att de demokratiska värderingarna blir förbytta mot den diktatoriska antikristliga världsordning som det antikristliga väldet kommer att frambringa .

 

 

Världen behöver ekumenik säger kyrkoledarna i Sveriges kristna råd (SKR) Det låter ju bra att SKR säger sig vilja arbeta för kristen enhet. Jesu bön i Johannes 17 om att ”de alla skall vara ett” lyfts upp som argument. Men vad är det för enhet som SKR:s ledning och teologer egentligen är ute efter?

Det är att ha alltför höga tankar om sig själv och sin organisation, att den med kyrkopolitik ska kunna besvara Jesu bön om enhet. Enheten finns ju redan i Jesus Kristus. Alla är vi ett i Kristus Jesus säger Paulus i galaterbrevet. Och Jesu bön om att ”de alla skall vara ett” (som avser judar och kristna) kommer Herren Jesus själv fullständigt att besvara när han återkommer som han lovat och sätter sina fötter på olivberget i Jerusalem. Vilken dag det ska bli!

 

Det synes vara en organisatorisk enhet underordnad påven i Rom som är drivkraften bakom SKR:s ekumeniska strävanden. I så fall kommer det att krävas mycket makt och kontroll över fåren i de olika kyrkorna och samfunden som i dag ingår i SKR. Var är Andens enhet i detta spektakel och hur kan församlingsmedlemmar acceptera denna falska konstellation utan att resa sig upp och säga att nu får det vara nog med detta med ett ledarskap med Pingströrelsen ledare Daniel Alm i spetsen.

 

/Jan-Åke Henriksson

 

Tack Jan-Åke för texten

 

/Anji

Av Anji - 22 april 2020 00:21

Varför vill människor komma till himmelriket när de dör?

 

”Mitt rike är inte av denna världen” säger Herren Jesus Kristus som levde som människa och som Gud på jorden (som 100% människa och som 100% Gud) och som kom till jorden för att bereda en väg till Gud (för alla människor som tror/kommer till tro på honom) vilket han gjorde genom sin död på KORSET.

 

Hans egna folk, judarna, tänkte inte på något annat än att få vara i harmoni med romarna och att få göra dem till lags för judarna ville inte förlora den makt och den status de hade som judar i romarriket. De var livrädda för att romarna skulle ta ifrån dem den makt och den status de hade lyckats tillförskansa sig i detta rike och bland sitt EGET folk.

Det ledde till att när deras Gud (som de påstod sig tro på) dök upp i form av Herren Jesus Kristus (som var Gud) och som inte kom till jorden för att de, judarna, skulle kunna bevara sin makt och sin status i romarriket så började de, judarna, att smida planer som handlade om hur de skulle kunna göra sig av med honom (med Jesus/Gud) som de såg som en UPPRORSMAKARE.

 

 

Deras antikristliga hjärtan såg sin egen Gud (sin Messias) som en upprorsmakare som ville ta ifrån dem (de penningstinna och maktgalna judarna) deras makt och status i romarriket.

De ville gärna samarbeta med Jesus som gjorde alla möjliga tecken och under eftersom de hade kunnat tjäna på det för egen del men Jesus (Gud) ville inte samarbeta med dem/dessa judar så att de skulle kunna ha kvar sin makt och sin status i romarriket.

Istället så kallade han dem för huggormsyngel, för vitkalkade gravar fulla av de dödas ben, han kallade dem för hundar, för grisar, för Satans barn med mera.

 

 

De (judarna) började att gnissla tänder och blev allt mer och mer vreda på denna upprorsmakare. De ville inte ta död på honom själva (det var de för fega för och det skulle dessutom kunna ge dem ett dåligt rykte) utan bad romarna om hjälp men de (romarna) ville inte beblanda sig med saker och ting som hade med en religion/en sekt att göra men gick med på att ställa Jesus (Gud) till svars.

 

 

De (romarna) kunde inte hitta något brott som han hade begått (han, Jesus, sa att ”mitt rike är inte av denna världen”) vilket fick romarna till att häpna och till att tro att de hade någon förståndshandikappad människa framför sig.

De (romarna) tyckte synd om honom men judarna hävdade att han var en fiende även till romarna och att han kunde krossa hela romarriket om han inte stoppades. Judarna fick romarna till att tro att han (Jesus/Gud) även var ett stort hot mot dem och så gick det som det gick. Romarna korsfäste Jesus (Gud) under hejarop från judarna och de skriftlärda och fariseérna.

 

 

Detta parti eller sekt lever kvar än i dag inom judendomen och inom dagens kyrkor och samfund som agerar likt skriftlärda och fariséer på uppdrag av denna sekt/på uppdrag av judarna för att de har fåtts till att tro att dessa motståndare till Jesus/Gud är Jesus/Guds barn. Att alla judar, även om de hatar Jesus/Gud och inte vill ha med honom att göra, är Jesus/Guds barn och UTVALDA.

 

 

Dessa judar som såg till så att Jesus (Gud) blev korsfäst trodde på DE ÄLDSTES STADGAR”, som också kallas för Talmud. De trodde även på att kung Salomo som Gud slog bort på grund av sin avgudadyrkan (i det gamla testamentet och som lade grunden till judarnas Kabballa) kunde föra dem fram mot högre höjder.

När Martin Luther fick veta vad som stod i judarnas Talmud om de ”kristna” så skrev han en bok som heter ”Om judarna och deras lögner” och han blev kallad för en antisemit på ålderns höst när han avslöjade vad som stod i Talmud angående Jesus (Gud) och de kristna.

Från att ha varit en vän till judarna (han var en vän till dem och hade skrivit böcker tidigare där han stod upp för dem och de såg honom som en vän) blev han plötsligt en antisemit enligt judarna trots att han bara refererade till deras Talmud (till judarnas hat mot Jesus och mot hela kristenheten) som fortfarande är rättesnöret inom stora delar av judendomen, och blev med ens deras fiende.

 

 

Kung Salomos avfall har frimurarna anammat. Frimureriet kommer från dessa penningstinna och maktgalna judar som agerar på samma sätt än idag och genom att nästla sig in överallt med list och bedrägerier och det verkar inte som att de ”kristna” förstår något hur mycket man än skriver eller försöker att förklara.

Kyrkorna (medlemmarna i dessa) har blivit dagens skriftlärda och fariséer då de vill ha det lugnt och tryggt och bra. De vill inte ha någon eller något som bryter sig in för att säga sanningar. De motarbetar allt som har med Jesus/Guds sanningar att göra precis som de skriftlärda och farisseérna gjorde när Jesus (Gud) kom till jorden och de ville bli kvitt denna upprorsmakare.

 

 

De vill gärna komma till himmelen när de dör men om de inte har stått upp för Jesus/Gud under sitt jordeliv varför är de då så måna om att vara med honom den dag när de dör?

Om de har stått upp för allt möjligt under sitt jordeliv och som inte handlar om att stå upp för Jesus/Gud och om de har trivts bra med det så varför vill de då stå upp för honom när de dör? Varför vill de komma till himmelriket och till Jesus/Gud när de dör eller när de är döende?

Jag ställer en fråga och ni som är ”kristna”/frälsta får gärna svara. När en människa dör vandrar den då inte vidare mot det som den har tyckt om och stått upp för i världen eller vandrar den mot något slags himmelrike som den inte har velat kännas vid under sin livstid på jorden?

 

Läs mer här:

 

https://experimentlandet.blogg.se/2013/october/kung-salomos-avfall-och-satans-system.html

Och här: 

https://experimentlandet.blogg.se/2015/july/om-judarna-och-deras-logner.html

 

 

/Anji

Av Anji - 30 januari 2020 22:07

Det är först och främst genom Bibeln som Gud talar till oss  /Artikel A Svensson

 

Gud talar på många sätt, också genom drömmar och syner. Men det är först och främst genom Bibeln som Gud talar till oss. Vi kan hämta väckelsebudskap till Guds folk direkt från Bibeln, utan drömmar eller syner. Det står mycket i Bibeln om Guds församling, som aldrig predikas i kyrkorna.

 

  Många av dem som bekänner sig vara frälsta och tror på Jesus, håller sig inte till Guds ord när det gäller Guds församling. De håller sig till kyrkotraditioner och läromeningar som inte stämmer med Guds ord, och som de litar på mer än på Bibeln.

 

  De tror på det som pastorn säger utan att kontrollera om det stämmer med Bibeln. De har ju förtroende för gamla pastorer som har predikat och haft möten i många år. Att man i andra kyrkor har någon annan uppfattning om Guds församling, det bekymrar dem inte. De håller sig till sin egen kyrka, sitt eget samfund. De vet inte att de är vilseledda av en obiblisk förkunnelse, för de har inte själva studerat vad Bibeln lär om Guds församling.

 

 

  Det är ju inte bara fråga om olika uppfattningar och åsikter. Det gäller att verkligen ta reda på vad Bibeln lär. Det som jag har skrivit om Guds församling, och om kyrkor och samfund, det har jag fått genom bibelstudie och bönesvar.

 

  I kyrkor och samfund får man ingen undervisning om Guds församling. Det var just detta som jag satt och väntade på när jag hade blivit frälst var på möten. Jag tog ju för självklart att det där vet ju pastorn och äldstebröderna, och att detta skulle komma fram i någon predikan. Men någon sådan predikan kom aldrig.

 

 

  Det finns de som menar att det känns tryggt att vara medlem i en frikyrkoförsamling. För mig var det ett ständigt problem att vara medlem i något som man inte vet vad det är. Att sitta och vänta på en förkunnelse som aldrig kom, det gav mig ingen känsla av trygghet.

  Det starkaste minnet jag har från tiden i samfundet och i pingströrelsen är den ständiga ovissheten. Att inte ha någon kunskap om vad kyrkosamfunden är. Att inte ens få veta vad man är medlem i för någonting. Att aldrig få ett vettigt svar om man frågar om något som gäller Guds församling. Någon trygghet fick jag inte förrän jag kom loss från pingströrelsen och fick klart för mig var Gud ville att jag skulle vara

 

– UTANFÖR ALLA KYRKOR OCH SAMFUND.

 

  Herren har mycket tydligt gjort klart för mig, att kyrkorna är inte grundade på Guds ord. De är grundade på Satans falska församlingslära. Detta gäller också frikyrkoförsamlingarna. De tillhör också den stora skökan, det stora Babylon. Du kanske vill invända, men det finns ju massor av verkligt kristna människor i frikyrkorna som älskar Jesus och vill leva för honom. Ja, men vad är Herrens väckelsebudskap till dem? Läs Upp. 18:4. “Drag ut ifrån henne, ni mitt folk, så att ni inte gör er delaktiga i hennes synder och får er del av hennes plågor.”

  Varför har detta inte blivit uppmärksammat och predikat? Det är för att ondskans andemakter i kyrkorna har hela tiden hållit de kristna, även predikanterna, andligt nedsövda så att de inte har förstått sanningen om Guds församling. Men de uppträder som om de vet hur det ska vara i Guds församling. Men tiden går och Guds församling måste förberedas för att möta Jesus på skyn.

 

 

  Guds folks uttåg ifrån det stora Babylon måste ju ske innan Jesus hämtar församlingen. Efter Jesus har kommit och hämtat församlingen kan det ju inte ske, för då är ju Guds folk hemma hos Herren, och där finns inget Babylon att draga ut ifrån.

  Att veta och förstå sanningen om Guds församling är inte detsamma som att bara ha en viss uppfattning eller en viss åsikt om Guds församling. Lika visst som vi vet att Jesus har dött på korset för våra synder och att Jesu blod renar oss från all synd, lika visst kan vi veta att vi tillhör Guds församling. Men vi måste också veta vad Guds församling är. Guds församling, Kristi kropp är en levande organism. 1 Kor. 12:12-30. Ett levande tempel uppbyggt av levande stenar. 1 Petr. 2:4-5. Ef. 2:19-22.

 

 

  Det är en väsentlig skillnad mellan en levande organism och en organisation. Vad är en frikyrkoförsamling? Det är en organiserad rörelse med en föreståndare (pastor), ett antal styrelseledamöter (äldstebröder), en medlemsförteckning och medlemskort till medlemmarna. Kan du någonstans i Bibeln hitta en sådan beskrivning på en Guds församling?

 

 

  Men en frikyrkoförsamling är inte bara en organisation. Den är grundad och uppbyggd på en falsk lära om Guds församling. Och där det finns en falsk lära, där får också de onda andarna inflytande och kan styra verksamheten och hindra medlemmarna från att få en verklig undervisning om Guds församling. De får inte heller veta vad frikyrkan är. De tror att det är den som är Guds församling.

  Om någon undervisar och predikar sanningen om Guds församling, då tror de att detta är en villolärare och vill inte ha med honom att göra. Men inför Gud är det sanningen som gäller. Därför är det oerhört viktigt att vi studerar vad Bibeln lär om Guds församling, och inte låter oss bli lurade av kyrkor och samfund.

 

 

  När man vill studera vad Bibeln lär om Guds församling, då får man höra att man kritiserar och dömer andra. Vilka andra då? I denna strid mot det stora Babylon är det bara två parter inblandade. Den ena parten är vi som tror på Jesus och vill lyda honom, och den andra parten är de som inte vill lyda Herrens befallning och inte vill lämna det stora Babylon. De pratar om kärlek och gemenskap, men vad är det för sorts kärlek och gemenskap som vill hindra oss att studera Guds ord? Gud är kärleken, men Guds kärlek hindrar oss inte från att studera Guds ord.

  De som är så kvicka till att franhålla att man inte ska döma och kritisera, vad gör de själva? De försvarar kyrkor och samfund och deras falska läror, och fördömer sanningen.

 

 

http://www.algonet.se/~allan-sv/BIBELN.HTM#Bibeln

 

ALLAN S sidan finns inte mer då han är död, d v s väntar  i sömn på Jesus. Men läs igen och se vad du kan få i texten. Den är BRA!

 

/Anji

Av Anji - 12 december 2019 16:16


En falsk värld och falska profeter/s k lärare tar över det som är

 

Guds ord!  Vik undan! Gå inte på sådant!

 

/Anji


Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards