Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Kärlek

Av Anji - 17 maj 2022 21:48

Detta har jag sagt er för att ni skall ha frid i mig. I världen får ni lida, men var inte oroliga, jag har besegrat världen. – Joh 16:33

Kasta alla era bekymmer på honom, ty han sörjer för er. – 1 Pet 5:7 och

 

6 Han var till i Guds gestalt men räknade inte jämlikheten med Gud som segerbyte,7 utan utgav sig själv och tog en tjänares gestalt och blev människan lik.När han till det yttre hade blivit som en människa,8 ödmjukade han sig och blev lydig ända till döden –döden på korset.9 Därför har Gud också upphöjt honom över allting och gett honom namnet över alla namn,✱10 för att i Jesu namn alla knän ska böjas,i himlen och på jorden och under jorden,11 och alla tungor bekänna att Jesus Kristus är Herren,Gud Fadern till ära.

12 Därför, mina älskade, ni som alltid varit lydiga, inte bara när jag var hos er utan ännu mer nu när jag inte är hos er: arbeta med fruktan och bävan på er frälsning, 13 för det är Gud som verkar i er, både vilja och gärning, för att hans goda vilja ska ske. 14 Gör allt utan att klaga och tveka 15 så att ni blir fläckfria och rena, Guds oskyldiga barn mitt i ett falskt och fördärvat släkte, där ni lyser som stjärnor i världen 16 när ni håller fast vid livets ord.Då blir ni en ära för mig på Kristi dag, att jag inte har kämpat förgäves eller arbetat förgäves. 17 Ja, även om mitt blod skulle utgjutas medan er tro bärs fram som ett offer är jag glad och gläds med er alla. 18 På samma sätt är ni glada och gläds med mig.

 

 

Love in Faith on Instagram: “She who kneels before God 🙋â€â™€ï¸ can stand anyone 🙌 We would be honored if you followed us @love.in.faith 💕 . . . . . . . #bibleverse…†   


/Anji

Av Anji - 14 april 2022 00:10

 

VAD är Guds KÄRLEK för något? Känner du den?


Johannes Ev 3:16 Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv.

 

 

 

Joh 5:42

 

 

Jag känner er och vet att ni inte har Guds kärlek i er.

Rom 5:5

Och hoppet sviker oss inte, för Guds kärlek är utgjuten i våra hjärtan genom den helige Ande som han har gett oss.

 

Rom 8:39

 

höjd eller djup eller något annat skapat ska kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre.

 

2 Kor 13:13Vår Herre Jesu Kristi nåd, Guds kärlek och den helige Andes gemenskap vare med er alla.
2 Thess 3:5Må Herren leda era hjärtan in i Guds kärlek och Kristi uthållighet.
1 Joh 2:5Men hos den som håller fast vid hans ord har Guds kärlek verkligen nått sitt mål. Så vet vi att vi är i honom.
1 Joh 3:17Om någon har jordiska ägodelar och ser sin broder lida nöd men stänger sitt hjärta för honom, hur kan då Guds kärlek förbli i honom?
1 Joh 4:9Så uppenbarades Guds kärlek till oss: han sände sin enfödde Son till världen för att vi skulle leva genom honom.
Judas 1:21Håll er kvar i Guds kärlek, medan ni väntar på att vår Herre Jesus Kristus i sin barmhärtighet ska ge er evigt liv.

As high as the sky is above the earth, so great is God’s love. {Ps. 103:11}


6 Scriptures to help you get through selling your home | <a href=amerytina.com #jesus #faith #bible" />


/Anji


Av Anji - 31 mars 2022 17:11

 

 

Vi är barn till en segrare, vi som tror. HAN heter JESUS.

 

TROR DU? Jag hoppas att du gett ditt liv åt Jesus, för bara då kan du vandra i trygghet!

Ps 22:20

Men du, Herre ,var inte långt borta!Du min styrka,skynda till min hjälp!

Ps 27:9

Dölj inte ditt ansikte för mig,avvisa inte din tjänare i vrede,du som har varit min hjälp.Släpp mig inte, överge mig inte,du min frälsnings Gud.

Ps 33:20

Vår själ väntar på Herren ,han är vår hjälp och vår sköld.

Ps 40:18

Jag är betryckt och fattig,men Herren tänker på mig.Du är min hjälp och befriare.Min Gud, dröj inte!

Ps 46:2

Gud är vår tillflykt och styrka,en hjälp i nöden, väl beprövad .

Ps 121:2

Min hjälp kommer från Herren ,som har gjort himmel och jord.

Ords 13:14Den vises undervisning är en källa till liv, en hjälp att undgå dödens snaror.
Jes 10:3Vad skall ni göra på räkenskapsdagen, när förödelsen kommer fjärran ifrån? Till vem skall ni fly för att få hjälp, och var skall ni göra av era rikedomar?
Jes 31:2Men också han är vis, och låter olyckan komma. Han tar inte tillbaka sina ord. Han reser sig uppmot de ondas hus och mot hjälp från ogärningsmän.

Neka inte den behövande
din hjälp, när det står i din makt att ge den.

Lyssna! Jag, Paulus, säger er att om ni låter omskära er, kommer inte Kristus att vara till någon hjälp för er .
för jag vet att allt detta kommer att leda till min frälsning genom er förbön och Jesu Kristi Andes hjälp.
för han var nära döden i sitt arbete för Kristus. Han satte sitt liv på spel för att ge mig den hjälp som ni inte kunde ge.
Ja, även dig, trofaste medarbetare , ber jag: hjälp dessa kvinnor som har kämpat med mig i evangeliets tjänst, tillsammans med Clemens och mina andra medarbetare som har sina namn i livets bok.
Lukas är den ende som är kvar hos mig. Ta med dig Markus hit, han är till god hjälp i min tjänst.
När jag försvarade mig första gången var det ingen som kom till min hjälp, utan alla övergav mig. Hoppas det inte tillräknas dem.
Låt oss därför frimodigt gå fram till nådens tron för att få barmhärtighet och finna nåd till hjälp i rätt tid.
Med hjälp av Silvanus , som jag anser vara en trofast broder, har jag skrivit kort till er för att förmana er och bekräfta att detta är Guds sanna nåd. Stå fasta i den .

2 Petr 2:3

I sin girighet kommer de att utnyttja er med hjälp av falska argument. Men domen över dem är verksam sedan länge, och deras undergång sover inte.

'''''''''''''''

Gud är god! HAN har evigt liv att ge!!

 

/Anji

Av Anji - 16 mars 2022 20:41

Kan vara en bild av 1 person och text där det står ”YOU CAN'T SELL ELECTRIC CARS IF GAS IS CHEAP IF YOU DON'T THINK THAT S PART OF THE PLAN YOU'RE NOT PAYING ATTENTION”


Världen behöver mer KÄRLEK ❤️





SLUTA SKRÄMMAS:




Kan vara en bild av 2 personer, personer som står och text där det står ”Delta och omikron har blandats och bildat den helt nya covid-varianten Deltakron:


Världen behöver mer KÄRLEK ❤️

 


  JESUS LEVER och vill ha gemenskap med DIG!

 


 

 

LEV VÄL.

 

 

 

/Anji

 



Av Anji - 5 mars 2022 19:51


  

Djupet av Herrens kärlek 

"I all deras nöd led han också nöd, och hans ansiktes ängel frälste dem. I sin stora kärlek och skonsamhet förlossade han dem, lyfte dem och bar dem alltjämt, i forna tider" (Jes 63: 9, enligt den finska översättningen. Övers anm.). Detta är en mycket märklig tanke. Jag eller en mor kan i någon mån förstå, vad denna vers innehåller. Kanske du har haft ett älskat barn, vid vars sjukbädd du har erfarit mycket svårare själsliga smärtor, än du någonsin känt under din egen sjukdom. Du hade varit färdig att själv ta på dig barnets lidande, men ingen människa kan bära en annan människas lidande. Var och en har sin del. Men här säger Herren, att han så lever med sina skapade varelser, att deras nöd samtidigt är hans nöd. Om du riktigt skulle tro detta, skulle du hämta mycken tröst av det. Då skulle du likasom se in i din Frälsares ögon, när svåra lekamliga och själsliga plågor pinar dig, och du skulle se hans tårade blick, som vittnar om varmaste deltagande.

Om vi bara kunde ha en sådan underbar uppfattning om vår Frälsares kärlek. Då skulle vi också vara övertygade om att han inte hettar upp lidandets ugn för oss en enda grad mer, än den måste hettas upp, för att syftet med hans kärlek skall kunna förverkligas. En lidande människa känner sig ofta övergiven av Gud, då hon bedömer sin tillvaro efter sina känslostämningar. Men om hon lär sig att vila i Herrens löften, som han har gett oss för att i dem uppenbara sin kärlek, hur mycket lugnare tar hon då inte emot allt, som Herren ger henne.

Ingen kan mäta djupet av Herrens kärlek, inte heller höjden, längden eller bredden. Den är helt enkelt större än alla våra mänskliga mått. Bibelordet här ovan bringar Herrens kärlek så nära oss, att den inte gärna kan komma närmare. "I all deras nöd led han också nöd." Inpränta nu detta i ditt hjärta och bed till Gud, att du skall få nåden att tillägna dig denna sanning riktigt djupt. Visst kan vi, när nöden är över, i någon mån förstå också detta löfte. Men vi borde komma därhän, att vi kan omfatta det, just medan vi vrider oss i plågor. För vi får många gånger skämmas över vår otro, när nöden är över. Många gånger har vi just på grund av vår otro gått miste om den välsignelse, som var förborgad i nöden. Salig den människa, som kan hålla fast vid Herrens kärlekslöften, också när allt ser ut att bevisa motsatsen. Och det största löftet är, att han lider med oss i våra lidanden.

Herre, låt mig nu erfara samma frid,
som när jag var liten och smög mig
in i mors famn. Jag är ju egentligen
bara ett riktigt litet barn, och du är
min kärleksfulle far. Du kan inte
någonsin överge mig, även om jag
skulle vara ditt allra svagaste och
sämsta barn. Kanske jag just därför
får mest av din kärlek på min lott.
Låt mig luta mitt trötta huvud mot
ditt bröst och stilla vila där.

Bibelord  Jes 49: 14-16Jes 66: 13.




/Anji

Av Anji - 4 mars 2022 20:37


KÄRLEKEN, Ja den som ALLA BEHÖVER!  VAD är KÄRLEK?


 

Se:

 

2 Thess 2:10Med ondskans alla konster bedrar han dem som går förlorade, eftersom de inte tog emot kärleken till sanningen så att de kunde bli frälsta.
2 Tim 1:7Gud har inte gett oss modlöshetens ande, utan kraftens, kärlekens och självbehärskningens Ande.
Filem 1:9vill jag hellre vädja för kärlekens skull. Jag, Paulus, en gammal man och nu en Kristi Jesu fånge,
Heb 13:1Håll syskonkärleken levande.
1 Pet 4:8Framför allt ska ni visa uthållig kärlek till varandra, för kärleken överskyler många synder.
1 Pet 5:14Hälsa varandra med kärlekens kyss. Frid vare med er alla i Kristus.
2 Pet 1:7i gudsfruktan syskonkärlek och i syskonkärleken kärlek till alla människor.
1 Joh 3:16Genom att han gav sitt liv för oss har vi lärt känna kärleken. Så är också vi skyldiga att ge våra liv för våra bröder.
1 Joh 4:7Mina älskade, låt oss älska varandra, för kärleken kommer från Gud. Var och en som älskar är född av Gud och känner Gud.
1 Joh 4:10Detta är kärleken: inte att vi har älskat Gud, utan att han har älskat oss och sänt sin Son till försoning för våra synder.
1 Joh 4:16Och vi har lärt känna den kärlek som Gud har till oss och tror på den. Gud är kärlek. Den som förblir i kärleken förblir i Gud, och Gud förblir i honom.
1 Joh 4:17Så har kärleken nått sitt mål hos oss: att vi har frimodighet på domens dag. För sådan han är, sådana är också vi i den här världen.
1 Joh 4:18Det finns ingen rädsla i kärleken, utan den fullkomliga kärleken driver ut rädslan, för rädsla hör samman med straff. Den som är rädd är inte fullkomnad i kärleken.
1 Joh 5:3Detta är kärleken till Gud: att vi håller hans bud. Och hans bud är inte tunga,
2 Joh 1:6Och detta är kärleken: att vi lever efter hans bud. Detta är det bud ni har hört från början: att ni ska leva i kärleken.


VÄRLDEN BÖRJAR BLI ALLTMER KÄRLEKSLÖS. Gud är KÄRLEK.

 

 

 


/Anji

Av Anji - 2 mars 2022 21:57

 

Tror du på att Jesus är ditt HOPP?

 

VI som tror på JESUS och evigheten måste vara säkra i vår tro, att vi är hans barn och räddade för evigheten!

DET hör man inte ofta om idag, man talar bara om katastrofer och många troende berättar inte om det som kommer, de är trygga med vaxx och de är dumma som inte tar reda på sanningarna som GUD berättar om. 

 

VI måste vara STARKA, TRYGGA i GUDS ORD!

 

Jesu död och uppståndelse befriar oss från dödsfruktan eftersom döden är besegrad. Alla som lider av dödsfruktan borde få höra om JESU SEGER! VITTNA, BERÄTTA om JESUS och LIVET!



VILL DU VETA MER?   TIDEN ÄR KORT NU!

 

DET EVIGA LIVET MED JESUS FINNS!  

 

Romarbrevet 6:23 säger: 23 Syndens lön är döden, men Guds gåva är evigt liv i Kristus Jesus, vår Herre.

 

HAN, JESUS tog all vår synd på sig, och upprättade oss, han gav allt, sitt eget liv för oss alla. GÅVAN från Gud att frälsa oss, att rädda oss är så mycket större an man någonsin kan förstå till fullo.

 

 

/Anji

 

 

Av Anji - 28 januari 2022 20:12



ALLA ÄLSKAR INTE GUD; MEN GUD ÄLSKAR ALLA! 

 

MEN HAN ÄLSKAR INTE DUMHETERNA OCH VÅLDET mm.

 

 

Kan vara en bild av 1 person, himmel och text där det står ”När jag är svag, da är jag STARK 2 Korintierbrevet 12:10”


LÄS OM STYRKAN DU KAN FÅ I GUD! 

  •  LÄS OM HUR HAN KAN FÖRVANDLA DITT LIV!!!

 

Kan vara en bild av text där det står ”JESUS IS THE ONLY WAY”


/Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards