Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Kärlek

Av Anji - 16 mars 2022 20:41

Kan vara en bild av 1 person och text där det står ”YOU CAN'T SELL ELECTRIC CARS IF GAS IS CHEAP IF YOU DON'T THINK THAT S PART OF THE PLAN YOU'RE NOT PAYING ATTENTION”


Världen behöver mer KÄRLEK ❤️





SLUTA SKRÄMMAS:




Kan vara en bild av 2 personer, personer som står och text där det står ”Delta och omikron har blandats och bildat den helt nya covid-varianten Deltakron:


Världen behöver mer KÄRLEK ❤️

 


  JESUS LEVER och vill ha gemenskap med DIG!

 


 

 

LEV VÄL.

 

 

 

/Anji

 



Av Anji - 5 mars 2022 19:51


  

Djupet av Herrens kärlek 

"I all deras nöd led han också nöd, och hans ansiktes ängel frälste dem. I sin stora kärlek och skonsamhet förlossade han dem, lyfte dem och bar dem alltjämt, i forna tider" (Jes 63: 9, enligt den finska översättningen. Övers anm.). Detta är en mycket märklig tanke. Jag eller en mor kan i någon mån förstå, vad denna vers innehåller. Kanske du har haft ett älskat barn, vid vars sjukbädd du har erfarit mycket svårare själsliga smärtor, än du någonsin känt under din egen sjukdom. Du hade varit färdig att själv ta på dig barnets lidande, men ingen människa kan bära en annan människas lidande. Var och en har sin del. Men här säger Herren, att han så lever med sina skapade varelser, att deras nöd samtidigt är hans nöd. Om du riktigt skulle tro detta, skulle du hämta mycken tröst av det. Då skulle du likasom se in i din Frälsares ögon, när svåra lekamliga och själsliga plågor pinar dig, och du skulle se hans tårade blick, som vittnar om varmaste deltagande.

Om vi bara kunde ha en sådan underbar uppfattning om vår Frälsares kärlek. Då skulle vi också vara övertygade om att han inte hettar upp lidandets ugn för oss en enda grad mer, än den måste hettas upp, för att syftet med hans kärlek skall kunna förverkligas. En lidande människa känner sig ofta övergiven av Gud, då hon bedömer sin tillvaro efter sina känslostämningar. Men om hon lär sig att vila i Herrens löften, som han har gett oss för att i dem uppenbara sin kärlek, hur mycket lugnare tar hon då inte emot allt, som Herren ger henne.

Ingen kan mäta djupet av Herrens kärlek, inte heller höjden, längden eller bredden. Den är helt enkelt större än alla våra mänskliga mått. Bibelordet här ovan bringar Herrens kärlek så nära oss, att den inte gärna kan komma närmare. "I all deras nöd led han också nöd." Inpränta nu detta i ditt hjärta och bed till Gud, att du skall få nåden att tillägna dig denna sanning riktigt djupt. Visst kan vi, när nöden är över, i någon mån förstå också detta löfte. Men vi borde komma därhän, att vi kan omfatta det, just medan vi vrider oss i plågor. För vi får många gånger skämmas över vår otro, när nöden är över. Många gånger har vi just på grund av vår otro gått miste om den välsignelse, som var förborgad i nöden. Salig den människa, som kan hålla fast vid Herrens kärlekslöften, också när allt ser ut att bevisa motsatsen. Och det största löftet är, att han lider med oss i våra lidanden.

Herre, låt mig nu erfara samma frid,
som när jag var liten och smög mig
in i mors famn. Jag är ju egentligen
bara ett riktigt litet barn, och du är
min kärleksfulle far. Du kan inte
någonsin överge mig, även om jag
skulle vara ditt allra svagaste och
sämsta barn. Kanske jag just därför
får mest av din kärlek på min lott.
Låt mig luta mitt trötta huvud mot
ditt bröst och stilla vila där.

Bibelord  Jes 49: 14-16Jes 66: 13.




/Anji

Av Anji - 4 mars 2022 20:37


KÄRLEKEN, Ja den som ALLA BEHÖVER!  VAD är KÄRLEK?


 

Se:

 

2 Thess 2:10Med ondskans alla konster bedrar han dem som går förlorade, eftersom de inte tog emot kärleken till sanningen så att de kunde bli frälsta.
2 Tim 1:7Gud har inte gett oss modlöshetens ande, utan kraftens, kärlekens och självbehärskningens Ande.
Filem 1:9vill jag hellre vädja för kärlekens skull. Jag, Paulus, en gammal man och nu en Kristi Jesu fånge,
Heb 13:1Håll syskonkärleken levande.
1 Pet 4:8Framför allt ska ni visa uthållig kärlek till varandra, för kärleken överskyler många synder.
1 Pet 5:14Hälsa varandra med kärlekens kyss. Frid vare med er alla i Kristus.
2 Pet 1:7i gudsfruktan syskonkärlek och i syskonkärleken kärlek till alla människor.
1 Joh 3:16Genom att han gav sitt liv för oss har vi lärt känna kärleken. Så är också vi skyldiga att ge våra liv för våra bröder.
1 Joh 4:7Mina älskade, låt oss älska varandra, för kärleken kommer från Gud. Var och en som älskar är född av Gud och känner Gud.
1 Joh 4:10Detta är kärleken: inte att vi har älskat Gud, utan att han har älskat oss och sänt sin Son till försoning för våra synder.
1 Joh 4:16Och vi har lärt känna den kärlek som Gud har till oss och tror på den. Gud är kärlek. Den som förblir i kärleken förblir i Gud, och Gud förblir i honom.
1 Joh 4:17Så har kärleken nått sitt mål hos oss: att vi har frimodighet på domens dag. För sådan han är, sådana är också vi i den här världen.
1 Joh 4:18Det finns ingen rädsla i kärleken, utan den fullkomliga kärleken driver ut rädslan, för rädsla hör samman med straff. Den som är rädd är inte fullkomnad i kärleken.
1 Joh 5:3Detta är kärleken till Gud: att vi håller hans bud. Och hans bud är inte tunga,
2 Joh 1:6Och detta är kärleken: att vi lever efter hans bud. Detta är det bud ni har hört från början: att ni ska leva i kärleken.


VÄRLDEN BÖRJAR BLI ALLTMER KÄRLEKSLÖS. Gud är KÄRLEK.

 

 

 


/Anji

Av Anji - 2 mars 2022 21:57

 

Tror du på att Jesus är ditt HOPP?

 

VI som tror på JESUS och evigheten måste vara säkra i vår tro, att vi är hans barn och räddade för evigheten!

DET hör man inte ofta om idag, man talar bara om katastrofer och många troende berättar inte om det som kommer, de är trygga med vaxx och de är dumma som inte tar reda på sanningarna som GUD berättar om. 

 

VI måste vara STARKA, TRYGGA i GUDS ORD!

 

Jesu död och uppståndelse befriar oss från dödsfruktan eftersom döden är besegrad. Alla som lider av dödsfruktan borde få höra om JESU SEGER! VITTNA, BERÄTTA om JESUS och LIVET!



VILL DU VETA MER?   TIDEN ÄR KORT NU!

 

DET EVIGA LIVET MED JESUS FINNS!  

 

Romarbrevet 6:23 säger: 23 Syndens lön är döden, men Guds gåva är evigt liv i Kristus Jesus, vår Herre.

 

HAN, JESUS tog all vår synd på sig, och upprättade oss, han gav allt, sitt eget liv för oss alla. GÅVAN från Gud att frälsa oss, att rädda oss är så mycket större an man någonsin kan förstå till fullo.

 

 

/Anji

 

 

Av Anji - 28 januari 2022 20:12



ALLA ÄLSKAR INTE GUD; MEN GUD ÄLSKAR ALLA! 

 

MEN HAN ÄLSKAR INTE DUMHETERNA OCH VÅLDET mm.

 

 

Kan vara en bild av 1 person, himmel och text där det står ”När jag är svag, da är jag STARK 2 Korintierbrevet 12:10”


LÄS OM STYRKAN DU KAN FÅ I GUD! 

  •  LÄS OM HUR HAN KAN FÖRVANDLA DITT LIV!!!

 

Kan vara en bild av text där det står ”JESUS IS THE ONLY WAY”


/Anji

Av Anji - 27 januari 2022 21:46

 

 

  Tappa inte modet! Midnattsropet.se

202103Yngve Stenfelt

Text: Yngve Stenfelt

“Och tecken skola ske i solen och månen och i stjärnorna, och på jorden skall ångest komma över folken, och de skola stå rådlösa vid havets och vågornas dån,då nu människor uppgiva andan av förskräckelse och ängslan för det som skall övergå världen; ty himmelens makter skola bäva. Och då skall man få se ‘Människosonen komma i en sky’, med stor makt och härlighet.Men när detta begynner ske, då mån I resa eder upp och upplyfta edra huvuden, ty då nalkas eder förlossning” (Luk 21: 25-28).

Ännu en gång har vi fått bevittna hur spänningsfältet på tempelplatsen i Jerusalem utlösts i våldshandlingar av nog så allvarligt slag. Raketer har också slagit ned i Jerusalem om än Tel Aviv (vårkullen) drabbats hårdare och naturligtvis städerna söder därom.

Världen förbereder sig för sluthändelserna av historien, där våren förbyts i en antikristlig isvinter. Det borde ju bli sommar efter en utdragen vår. Men nej! Hur ofta har inte denna världens vårtider, inte blivit till den sommar man väntat sig. Demokrati blev likväl diktatur och människoskaror på flykt.

Att naturen är i olag är väl uppenbart för oss alla. Redan Jeremia framställer orsaken till detta: “Men detta folk har ett gensträvigt och upproriskt hjärta; de hava avfallit och gått sin väg.

 

De sade icke i sina hjärtan: »Låtom oss frukta HERREN, vår Gud, honom som giver regn i rätt tid, både höst och vår, och som ständigt beskär oss de bestämda skördeveckorna.»Edra missgärningar hava nu fört dessa i olag, och edra synder hava förhållit för eder detta goda” (Jer 25: 23-25).

Det finns en laglöshet som slår igenom på det andliga planet, som när den nu förökas gör att kärleken hos de flesta kallnar. Den bibliska samlevnadsformen mellan man och kvinna som Gud givit människan övergivs i perversiteter. Ondskan gräver sig in i identiteten med könsneutralitet som syfte. Så kommer ångesten över folken – rådlösheten vid havets och vågornas dån – förskräckelse och ängslan går över världen. Laglöshetens människa, fördärvets man – Antikrist, står i otålig vänteposition för sitt framträdande.

 

Men det är inte bara en fruktansvärd vinter som väntar. Det kommer en sommar för Guds folk! När detta begynner ske – då nalkas er förlossning! I det skeende vi befinner oss i handlar det om att inte gräva ner sig i modlöshet och ångest utan resa sig upp och upplyfta huvudet! Knopparna kommer att slå ut – detta förgängliga ikläda sig oförgängligheten – det dödliga uppslukas av livet! Gravarna öppnas, vi förvandlas – JESUS kommer!

 

“Ty Herren skall själv stiga ned från himmelen, och ett maktbud skall ljuda, en överängels röst och en Guds basun. Och först skola de i Kristus döda uppstå;sedan skola vi som då ännu leva och hava lämnats kvar bliva jämte dem bortryckta på skyar upp i luften, Herren till mötes; och så skola vi alltid få vara hos Herren.Så trösten nu varandra med dessa ord” (1 Tess 4: 16-18).

 

/Anji

 

Av Anji - 19 december 2021 00:02

 

JESUS

 

 

Vet du vem han är? Vet du att DU kan få ett förvandlat liv tack vare att han gav sitt liv?

 

På korset dog han för oss, på ett kors pinades han ihjäl. Vilken död!  Vet du: han UPPSTOD ju igen! Och det är det som vi kristna måste få tala om för alla, ja det är ju faktiskt så att det är vårt uppdrag. Att berätta för dem som inte vet… Tänk till om detta, och fråga ditt hjärta vad det söker efter. Jag tror att ditt hjärta söker efter frid och ro och lugn…

 

JESUS vill ge dig allt detta och mer.

 

 

*Din sorg förbyts i glädje, ditt mörker blir till ljus, när Jesus Kristus kommer med renhet till ditt hus.* /Åke Olsson

 

 

/Anji

Av Anji - 6 december 2021 23:58


På många håll i världen är det inte alls lätt att vara en kristen. Så var det förr och så är det nu. Paulus skriver i sina brev i bibeln vad en kristen kommer att få utstå.Men den kristne ger inte upp, utan följer Jesus och Guds ord.


*Vi är trogna Herren, vare sig andra hedrar oss eller föraktar oss, vare sig de kritiserar oss eller rekommenderar oss.Vi är ärliga, men blir kallade lögnare. Världen struntar i oss, men Gud känner oss. Vi lever i dödens närhet men är fortfarande vid liv.Vi har blivit skadade, men har räddats från döden.Vi är bedrövade, men samtidigt har vi vår glädje i Herren.Vi är fattiga, men vi ger rika andliga gåvor till andra.Vi äger ingenting, och ändå njuter vi av allt.** 2 Kor 6:8-10

 

I Sverige har inte förföljelsen börjat mot de kristna ännu, inte så som i andra länder.

Men…den kommer. Då kostar det på att följa Jesus.I Sverige får man tycka o tänka NÄSTAN som man vill….men inte så länge till.

 

Det kommer andra och bistra tider för detta landet och för världen.Vi går mot en världsregering och mot en världsvaluta och mot Antikrists uppdykande.Vi lever i en högst orolig tid.

 

 

/Anji


Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards