Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Gud är god

Av Anji - 22 februari 2023 00:06

 

https://www.jesaja53.se/hur-blir-man-kristen/

 

En av alla frågor som man kan undra över, eller hur?

Läs i länken och få reda på sådant som kan vara livsavgörande.

Läs och bekanta dig med sådant som du kanske undrat men inte hittat

några svar på.

 

     /Anji

Av Anji - 19 december 2022 21:55


Hej, lysssna gärna på David Lynn´s predikan, de flesta kan ju engelska. Han är en bra människa som sätter Gud först, Gör alla det? nej. 

 

David berättar om sekularism och utanförskap och 

 

OM VEM JESUS ÄR.  Jesus dog och uppstod för alla människor. Tiden är väldigt kort nu i denna världen och man måste välja väg. Jesus och kärleken och friden  eller döden,  BLI FRI i JESUS.



/Ani

Av Anji - 26 november 2022 19:57



Är världen du lever i god?

Se de här bibelorden och tänk att kanske det gäller alla folk??

Det kommer en dom över allt och alla.  Det går fort nu.

 

Jes 58:2De söker mig dag efter dag och vill gärna lära känna mina vägar, som om de vore ett folk som handlar rättfärdigt och inte överger sin Guds domslut. De frågar mig om rätta domslut och vill komma nära Gud.
Jer 5:4Då tänkte jag: Det är bara enkelt folk, de är dåraktiga, för de känner inte Herrens väg, sin Guds domslut.
Jer 5:5Nu går jag till de stora och talar med dem. De måste ju känna Herrens väg och sin Guds domslut. Men också de har brutit sönder oket och slitit av banden.
Rom 2:2Vi vet att Guds dom med rätta drabbar dem som handlar så.
Rom 2:3Men menar du att du ska komma undan Guds dom, du människa som dömer dem som handlar så och själv gör samma sak?
Rom 14:10Varför dömer då du din broder? Eller varför föraktar då du din broder? Vi ska alla stå inför Guds domstol.

/Anji           * Tiden är kort.

 

 

Av Anji - 21 november 2022 22:54


Gud ser till allt och regerar ALLT, HANS vilja SKER i ALLT.

 

Bibeln har redan berättat ALLT som skett och SKA SKE!!

 

Det som står där är sant o stämmer, se på världen hur den ser ut.

 

Det som sker nu är beskrivet! // Joh Uppenbarelsebok.

 

/Anji

 

 

 

Av Anji - 24 oktober 2022 23:24

 

 

VÅGAR DU TRO PÅ GUD???

 

”När du går, skall din väg öppnas för dig steg för steg.” Ordspr 4: 12, fri övers.

 

 

HERREN bygger trons brygga blott under den trosvissa vandrarens fot. Om Han byggde den ett stycke längre fram, upphörde den att vara en trons brygga. Det synliga hör icke tron till.

Det finns ett slags grind, som öppnas av sig själv. Den användes ibland ute på den engelska landsbygden. Den står där stadig och fast och avspärrar vägen. Om den resande stannar, innan han kommit ända fram till grinden, öppnas den ej. Men om han kör rakt emot den, pressa vagnshjulen ned fjädrarna, som äro placerade under vägen, och grinden öppnas för honom. Han måste gå rakt mot den stängda grinden, annars förblir den tillsluten.

 

 

Detta åskådliggör för oss, huru vi kunna övervinna varje hinder på pliktens väg. Antingen det nu är en flod, en port eller ett berg i vägen, så gäller det för gudsbarnet att gå rakt emot hindret. Om det är en flod, så torkar den ut, när du stiger ner i vattnet. Om det är en grind, så öppnas den, när du kommit den tillräckligt nära och stadigt går framåt. Om det är ett berg, skall det häva sig upp och kasta sig i havet, då du utan att rygga tillbaka kommer till den plats där du menade, att det var beläget.

 

Finns det för dig i detta ögonblick något stort hinder på pliktens väg? Gå rakt emot det i Herrens namn, och det skall ej mera finnas där.

Fåfängt sitta vi och gråta. Den Allsmäktiges röst sade: ”Stå upp och drag vidare.” Låt oss modigt gå framåt, även om det vore natt, så att vi knappast kunna se vägen.

 

Då vi göra det, skall den öppna sig för oss liksom det sker i skogen eller i alperna, där man ser blott några få meter av stigen eller passet framför sig. Gå vidare. Om det är nödvändigt, skall du till och med få se moln och eldstoden angiva vägen för dig genom öknen. Det finns vägvisare och viloplatser vid sidan av vägen. Vi komma att finna föda, kläder och vänner vid varje hållplats på vår färd, och slutligen skall den trötte vandraren mötas av ett glatt ”välkommen hem”.

*
Från ”Källor i öknen” av Mrs. Chas. E. Cowman.

 

/Anji    

 

VÅGAR DU TRO??? Det vågar jag, för Gud har gjort många mirakel i mitt liv.

 

 

  

 

Av Anji - 21 september 2022 22:22

 

Vårt land är i FARA!    Orkar man igenom det?  Vad VET DU? Bibeln berättar om allt som sker men man vill inte veta, men det är sanning! Lyssna på videon. Birger Skoglund en aktad man, han vill att vi ska vakna   .

 

 

/Anji

 

 


Av Anji - 18 september 2022 19:56


Lyssna till vittnesbörd  vad Gud gör. Guds godhet

 

/Anji

Av Anji - 13 september 2022 22:07

Vittnesbörd av Bertil Fredriksson  /Från Tidningen Midnattsropet

Jag ska läsa ur 1 Korintierbrevet 15:

– Men det säger jag, bröder: kött och blod kan inte ärva Guds rike, och det förgängliga kan inte ärva det oförgängliga. Se, jag säger er en hemlighet: Vi ska inte alla insomna, men vi ska alla förvandlas, i ett nu, på ett ögonblick, vid den sista basunens ljud. Basunen ska ljuda och de döda ska uppstå odödliga, och vi ska förvandlas. Detta förgängliga måste kläs i oförgänglighet och detta dödliga kläs i odödlighet. Men när det förgängliga är klätt i oförgänglighet och det dödliga klätts i odödlighet, då uppfylls det ord som står skrivet: Döden är uppslukad i seger.Du död, var är din seger? Du död, var är din udd?Dödens udd är synden, och syndens makt kommer av lagen. Men Gud vare tack som ger oss segern genom vår Herre Jesus Kristus! Stå därför fasta och orubbliga, mina älskade bröder, och arbeta alltid hängivet för Herren. Ni vet ju att er möda i Herren inte är förgäves (1 Kor 15:50-58).

 

Tänk att vi ska bli förvandlade om vi lever kvar när Jesus kommer och den sista basunen ljuder. Då ska vi få nya kroppar. Du som har en skraltig kropp som jag, med krämpor, sockersjuka, pacemaker och allt möjligt. Vi ska bli förvandlade och få en ny härlighetskropp. Den kroppen är oförgänglig och kan lyftas upp. Den besegrar tyngdlagen, så när Jesus kommer på skyn så lyfts alla som har fått denna nya kropp, honom till mötes.

Jag var ute och affischerade häromdagen och kom till en sjö där det fanns en stor och fin anslagstavla.

Men det stod att den bara var avsedd för det som handlar om fiske. Då kom det två fiskare som var där och sa att ”här får du inte affischera, det är ju bara till för det här med fisket”. Jag svarade att jag är ute på fiske, och att det handlar om människofiske. ”Så jag försöker få er att nappa”, sa jag och fick vittna för dem. Den ena berättade att han var bonde, och vårt samtal leddes in på det här med sådd och skörd. Det öppnade för vittnesbördet, och jag fick berätta för dem att vi väntar på att Jesus ska komma.

 

 

De undrade hur det kan vara en sådan oro i världen, det här med kriget i Ukraina och allt möjligt. Jag sa åt dem att det står i bibeln att det är ett tidstecken, att det ska bli krig och att vi ska få höra rykten om krig, på den ena orten efter den andra. Så det här är bara början. Det kommer att fortsätta Även jordbävningar och det här med miljöförstöring. Allt det vi möter idag är tidstecken. Det står i min bibel att innan Jesus kommer så ska det vara på det viset.

 

Så när den sista basunen ljuder och vi ska förvandlas, ja det står här att det ska ske i ett ögonblick. I ett nu vid den sista basunens ljud. Det är ett mysterium. Det går inte att förklara hur den här förvandlingen ska äga rum, men så mycket vet vi att kött och blod kan inte ärva Guds rike. Därför måste vi få nya kroppar som besegrar tyngdlagen, så att vi kan lyftas Herren till mötes i förvandlade kroppar och möta honom på skyarna.

 

Jag var och beställde blommor i en blomsterhandel nära Bällsta för några år sedan. Då ville jag att de skulle texta ett kort som man brukar sätta på blommorna:Vi möts på skyarna. Då sa flickan som jobbade där: Ska du ut och flyga? Ja det ska vi. Hon tänkte väl att det är ju nära Bromma flygplats och hon hade aldrig hört uttrycket tidigare. Det var ingen som hade beställt ett sånt kort att sätta på blommorna. Men då fick jag vittna för henne också om att Jesus kommer och då ska vi ut och flyga.

 

Så vi möts på skyarna, vänner!

 

******************************************

Läs gärna Midnattsropet.se   där får du reda på mer om tro på JESUS. Tiden är kort.

 

/Anji

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards