Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin SYND

Av Anji - 27 mars 2022 21:44

 

Har du nekat Jesus att lära känna dig?

 

About David Wilkerson David Wilkerson was the Founding Pastor of Times Square Church in New York City. He was called to New York in 1958 to minister to gang members and drug addicts, as told in the best-selling book, The Cross and the Switchblade. In 1987, David Wilkerson returned to "the crossroads of the world" to establish Times Square Church. As a pastor of the church, he faithfully led this congregation, delivering powerful biblical messages that encourage righteous living and complete reliance on God. David Wilkerson had a strong burden to encourage and strengthen pastors throughout the world. From 1999 to 2008, he traveled around the globe holding conferences for Christian ministers.


/Anji

 

Av Anji - 18 januari 2022 00:58


DAGS ATT VAKNA  UR SÖMNEN NU!

 

/Anji


Av Anji - 16 november 2021 01:10

Sverige och framtiden-   Den Nya Världsordningen

I en essä om hur Sverige erövrades beskriver gästskribenten Herr Larsson hur svenska ledare, genom ett samarbete med den globalistiska Bilderberggruppen som har pågått i årtionden, har förrått det svenska folket med avsikten att omvandla Sverige, från vad som tidigare var ett säkert och fritt land med en homogen befolkning, till vad som i framtiden kommer att vara ett multikulturellt land så sönderslitet av kulturella och religiösa motsättningar att folket slutligen kommer att böna och be dem, sina ledare, att om det så behövs minska friheterna och öka övervakningen, gärna införa polisstaten, bara de lyckas stävja det meningslösa våldet.

[Gästskribent] Herr Larsson

en-essa-om-hur-sverige-erovrades-001

Det var för drygt två årtionden sedan som oron i Sverige var stor över att tyskarna i samband med EU skulle invadera och köpa upp alla sommarstugor, och värst av allt, förstöra kulturlandskapet genom att hissa deras ”fula flagga”.

20 år senare är all numera befogad oro för en potentiell folkinvasion synonymt med rasism, och helst av allt skall den svenska flaggan med sitt kränkande kors inte längre firas. Denna utveckling har vi politikerna och deras propagandaavdelning, massmedia, att tacka för.

In i det längsta har svenskarna som anat oråd önskat tro att politikerna inte vetat vad de har sysslat med, och att journalisterna enbart är blödande hjärtan med missriktat rättspatos.

Gradvis har dock denna godtrohet börjat ge vika för den grymma verkligheten: Sveriges politikeradel och den lojala intelligentsian som kontrollerat opinionsbildningen via utbildning och media, har medvetet tjänat andra intressen än svenskarnas, med resultatet att inte bara Sverige, utan hela västvärlden håller på att förvandlas till en dystopi.

Planen att införa den så kallade Nya Världsordningen sträcker sig långt tillbaka. För Sveriges del började resan sannolikt i mars 1966, då mäktiga internationella representanter ur bankvärlden, näringslivet, det globala politiska etablissemanget samt media och professorer inom utbildningsväsendet, möttes i hemlighet i västtyska Wiesbaden för det årliga Bilderbergmötet. Enligt dokument som läcktes [1] till alternativmedia år 2012, framgår det tydligt att dessa globalister då klargjorde att nationalism var farligt för deras intressen, nämligen att skapa en världsregering. Medverkande vid mötet var självaste Tage Erlander, Sveriges dåvarande socialdemokratiske statsminister, samt finansmogulen Marcus Wallenberg. [2]

Läs mer: http://www.bakom-kulisserna.biz/news/en-essa-om-hur-sverige-erovrades1/

 

/Anji


Av Anji - 3 november 2021 19:31


/Anji

2021 · BIBELN · SYND
Av Anji - 1 oktober 2021 20:18

Kan vara en bild av text där det står ”Many people believe you can live anyway you want and be saved from hell. THAT IS A LIE! Romans 6:23”

Man tror att man kan leva SOM MAN VILL.....

 

se Rom 6:23

22 Men nu när ni är befriade från synden och slavar hos Gud, får ni helgelse som frukt och till slut evigt liv. 

23 Syndens lön är döden, men Guds gåva är evigt liv i Kristus Jesus, vår Herre.

 

JESUS DOG FÖR OSS ALLA! Den som är frälst skall lyda Gud.

 

/Anji


Av Anji - 17 september 2021 22:44

https://theholyremnant.blogspot.com/2015/06/ga-och-synda-inte-mera-lev-for-jesus.html

 

Det är inte många idag som är villiga att bära Kristi kors. Många kommer till korset, men det är inte många som går GENOM korset. Många tar emot förlåtelsen, välsignelsen, frälsningen, men bara för en tid. Sen går de tillbaka till sina synder, men nu är de ju ”frälsta och trygga” och ”på väg till himlen”.


Nej du är inte frälst i din synd, du är frälst från din synd. Om du verkligen har mött Jesus, då är det omöjligt att förbli den samme. Du blir förvandlad, du har inte längre samvete att leva som tidigare, du kommer sakta men säkert förvandlas till Kristi avbild. Men det är bara om du verkligen mött Kristus, om du verkligen tog emot ordet i ett uppriktigt, gott och uthålligt hjärta. Du förstår, det tar tid att bli kristuslik. Det tar tid för allt som sås att växa och bära frukt. Men om det är Jesus som har utvalt dig, då kommer du bära frukt, var så säker. Läs Joh 15.
Vi är så bedragen idag där vi har mikrovågsugnar, mobiltelefoner, snabbtåg, flygplan och annat modernt. Allt skall gå så snabbt och om det inte händer direkt, så funkar det inte. Det som är så konstigt är att det har påverkat kristnas tänkande också. Om det inte händer direkt, så funkar det inte. Om jag inte får svar direkt, så finns inte Gud. Om jag inte blir fullkomlig på fläcken, då finns inte Jesus.
 
Gal 5:22 Andens frukt däremot är kärlek, glädje, frid, TÅLAMOD, vänlighet, godhet,
Gal 5:23 trohet, mildhet och självbehärskning. Sådant är lagen inte emot.
Gal 5:24 De som tillhör Kristus Jesus har korsfäst sitt kött med dess lidelser och begär.
Gal 5:25 Om vi har liv genom Anden, låt oss då även följa Anden.
 
 
/Anji

 

Av Anji - 30 juli 2021 00:36

 

 

https://theholyremnant.blogspot.com/2019/04/att-synda-eller-att-gora-synd.html

 

Jon-Are Pedersen

 

Johannes skriver i sitt brev om två olika saker när han talar om synd. På det ena stället säger han: 
1 Joh. 1:9Om vi bekänner våra synder, är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet. SRB16. 
1 Joh. 2:1Mina barn, detta skriver jag till er för att ni inte ska synda. Men om någon syndar, har vi en försvarare hos Fadern, Jesus Kristus, den rättfärdige. SRB16. 
Och på ett annat ställe: 
1 Joh. 3:8 Den som gör synd är av djävulen, för djävulen har syndat från begynnelsen. Därför uppenbarades Guds Son, för att han skulle göra slut på djävulens gärningar. SRB16  
1 Joh. 1:8 Om vi säger att vi inte har synd, bedrar vi oss själva och sanningen finns inte i oss. SRB16 
Här pratar han, å ena sidan om en som faller för köttets frestelse (1 Joh. 1:9 och 1 Joh. 2:1) och andra sidan, en som lever i oomvänd synd eller säger att han är utan synd (1 Joh. 3:8 och 1 Joh. 1:8). Det är samma tanke Paulus förmedlar i Gal. 5:21 när han säger: den som GÖR sådant ska inte ärva Guds rike.
Gal. 5:21… Om sådant säger jag er i förväg, som jag också tidigare har sagt, att de som GÖR sådant ska inte ärva Guds rike. SRB16. 
Att synda är en helt annan sak än att leva i synd. Om vi lever i synd kommer lagen in och fördömer oss. Lever vi i oomvänd synd, då blir vi fördömd av lagen, eftersom vi inte lever i nåden. Och vi vet från Titus brev 2:12 att nåden fostrar oss att leva rätt inför Gud och människor. 
 
Om vi inte omvänder oss när Guds Ande manar oss till det, då lever vi i uppror. Och ett pågående uppror leder i sin tur till förhärdelse av samvetet. Det är att bryta mot Guds lag, och att leva efter sitt kött, vilket många kristna idag gör. Det är vad Johannes menar med brott mot lagen.
1 Joh. 3:4 Var och som gör synd bryter också mot lagen, för synd är brott mot lagen. SRB16. 
Så, att vandra i Anden är Guds lösning, och det är enda lösningen och enda sättet att kunna fullborda Guds lag, men det är lätt att falla tillbaka till gamla vanor. Den Helige Ande är vår hjälpare och talar till vårt samvete för att vi ska omvända oss, och nästa gång ska stå starkare mot den svaghet som finns i oss, nämligen att vi är så vana att leva efter köttet. 
 
Vi tittar på de verser som skapar så mycket oro och rädsla i Kristi kropp och här behöver vi förstå Johannes undervisning som har gett upphov till mycket förvirring och oro. Studerar vi Första Johannesbrevet är det av yttersta vikt att vi förstår vad Johannes pratar om när han säger:
1 Joh. 3:8-10 Den som GÖR synd är av djävulen, för djävulen har syndat från begynnelsen. Därför uppenbarades Guds Son, för att han skulle göra slut på djävulens gärningar. Var och en som är född av Gud gör inte synd, för Guds säd förblir i honom. Och han kan inte synda, eftersom han är född av Gud. På grund av detta är det uppenbart vilka som är Guds barn och vilka som är djävulens barn: Var och en som inte gör det som är rättfärdigt är inte av Gud, och inte heller den som inte älskar sin broder.
1 Joh. 3:4Var och en som GÖR synd bryter också mot lagen, för synd är brott mot lagen. 
Dessa föregående bibelverser har skapat en del konflikter mellan kristna läger och jag hoppas att den här studien kan hjälpa till att reda ut den. 
 
Vi börjar med 1 Joh. 1:5. Vi har två ord på grekiska: 1Fós och 2Skotía som är varandras motsatser: 1Fós är Ljus och 2skotía är mörker. Om Gud är ljus (1fós) då är djävulen, ondskan och synden mörker (2skotía). (Jag har satt en siffra framför orden för att identifiera vilket det talas om).
1 Joh. 1:5Och detta är det budskap som vi har hört från honom och förkunnar för er, att Gud är 1ljus och i honom finns det inte något 2mörker. 
Sedan har vi tre andra grekiska ord: 1Koinõnían, 2Peripatómen och 4Ten Alethian som betyder Gemenskap/Samfund, Livsvandring och Sanningen, i den ordningen. Om vi säger vi har gemenskap/samfund (1Koinõnían) med Gud, men livsvandringen (2Peripatómen) är i mörker (3Skotía) med djävulen, ljuger vi och handlar inte efter sanningen (4ten alethian). 
1 Joh. 1:6Om vi säger vi har 1gemenskap med honom och 2vandrar i 3mörkret, ljuger vi och handlar inte efter 4sanningen. 
Matt. 7:13-14 talar om den trånga porten och den smala vägen och den vida porten och den breda vägen som leder i fördärvet. Livsvandringen kan antingen vara på den smala eller breda vägen.
Luk. 13:23-24 Och någon sa till honom: Herre, är det få som blir frälsta? Då sa han till dem: Kämpa för att komma in genom den trånga porten. För jag säger er, många ska söka komma in men ska inte kunna det. SRB16. 
Tillbaka till Johannes första brev. Ordet vandrar – 1Peripatómen, uttrycker en kontinuerlig livsstil och inte enskilda handlingar. 
1 Joh. 1:7 Men om vi 1vandrar i ljuset, såsom han är i ljuset, så har vi gemenskap med varandra, och Jesu Kristi, hans Sons, blod renar oss från alla synd. 
Det är ett liv i ljuset som menas. Det är en livsstil och ett leverne efter Guds Sons exempel, som är världens ljus. Och Ef. 5:13 säger att "allt som uppenbaras är ljus", vilket gör att om vi lever efter det ljus vi har, vandrar vi i Anden. Vi är skyldiga att vandra så som han vandrade - 1 Joh. 2:6. Vi skyldiga att leva som Han levde.
 
Paulus talar också om att vandra (livsvandringlivsstil) i Anden eller köttet i Gal. 5:19‑21 och avslutar med att säga: ”...att de som gör sådant inte ska ärva Guds rike”, och ordet som används här är pràssontes och betyder: görautförafullförapraktisera/praxis. Ordet talar inte om en enskild händelse utan ett ständigt praktiserande av antingen gott eller ont. 
 
Ordet pràsso används av Johannes och Lukas.
Joh. 3:20Var och en som GÖR (pràsso) det onda hatar ljuset och kommer inte till ljuset, för att hans gärningar inte ska bli avslöjade. SRB16. 
Apg. 19:19Och många av dem som hade BEDRIVIT (pràsso) trolldom bar fram sina böcker och brände upp dem inför alla... SRB16.  
Tillbaka till Johannes första brev.
1 Joh. 1:8-9Om vi säger att vi INTE har synd, bedrar vi oss själva och sanningen finns inte i oss. Om vi bekänner våra synder, är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet. 
Det finns dem som inte förstår att människan är en syndare i ständigt behov av nåd – daglig nåd. De menar att vi för alltid och evigt har blivit rättfärdiggjorda och därför är vi utan synd i Guds ögon. Ja, om vi vandrar i Anden gör vi inte vad köttet har begär till. Och OM vi syndar har vi en försvarare inför Fadern, Jesus Kristus, som är rättfärdig. Men att förneka köttets makt att bedra är en dårskap som vaggar oss i en falsk trygghet, och leder till hårdhet och exklusivism. 
 
:::::::::::::::::::
 
/Anji

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards