Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin SYND

Av Anji - 16 juni 2021 23:14

 

 

https://www.2000tv.se/ 

 

Läs lite annorlunda nyheter m m, länkar till bra sidor o reportage

 

 

https://www.bitchute.com/video/GGRLIPWu44C9/?fbclid=IwAR0uRpKCLnB3DxMFLjtv0YHqSIvif_L0Sp0MKCBRDpYjKi9Hq8PiWRpxfGI

 

Läs  och lyssna om hur farligt MASK är.

 

 

https://newsvoice.se/

 

Läs i tidningen och lär dig nya saker.

 

https://newsvoice.se/2021/06/blackrock/

::::::::::::::::::

 

 

Gud ser och hör och han vet allt och han kräver respekt och sanningar eftersom han är sanningen.

Leta upp sådant du inte vet eller sådant du undrar över, han vill visa dig sanningar!

 

 

 

 

Herre, ge oss av din FRID!

 

Tacka HERREN!

 

 

/Anji

 

 

 

 


Av Anji - 11 oktober 2020 20:52


1 Kor 10:21

 

2 Kor 1:4

 

Jes 5:20

 

Ordspr 22:6   SE FLER bibelord i Videon!

 

 

/Anji

 

 



Av Anji - 10 oktober 2020 00:18

 

https://hafosfunderingar.wordpress.com/2020/07/26/vilken-typ-av-tro-pa-lo/

 

 

Harry Forsgren skriver följande artikel: 


Vilken typ av tro på LO

Fick mig tillsänd en länk som visar när Joakim Lundqvist talar om tro

 

Vilken typ av tro är det som Joakim talar om här?

Jo, det är en slags instrumentell tro. Där själva tron i sig själv är en teknik/mekanik att förverkliga något. Tron blir en storhet i sig själv, inte något som ser på ett trons föremål utanför mig själv utan ett verktyg I MIN EGEN HAND.

 

Medan sann tro är där Jesus är föremålet för tron och är den som som verkar. Jesus har inte gett oss en egen auktoritet att använda ett mekaniskt instrument för att verka.

 

Det är inte tron i sig själv som är intressant. Utan det är trons föremål Jesus som åstadkommer, gör under, frälser, rättfärdiggör.

Joh. 14 vers 12 – 14: ”Jag säger er sanningen: Den som tror på mig ska göra de gärningar som jag gör. Och större än så ska han göra, för jag går till Fadern. Och vad ni än ber om i mitt namn ska jag göra, för att Fadern ska bli förhärligad i Sonen. Om ni ber om något i mitt namn, ska jag göra det.”

HaFo kommentar: Många förvränger här vad Jesus säger som att Han här skulle delegera en egen auktoritet till den troende. ”Den som tror på mig ska göra de gärningar som jag gör.”

 

Men märk att auktoriteten och initiativet fortfarande är hos Jesus själv ”Och större än så ska han göra, för jag går till Fadern.”

Det är Jesus med sin auktoritet från tronen där Han sitter på ”Faderns högra sida” som Han verkar: ”för jag går till Fadern”. Och det är Han som är verksam och inte den troende med en egen delegerad kraft och auktoritet: ”Och vad ni än ber om i mitt namn ska jag göra.”

Att tro på Jesu namn är att tro på den karaktär och personlighet som Han är, jämlik, jämbördig och av samma väsen som Fadern, och att Anden är utgjuten i Jesu namn. Alltså den vi ska be till är Jesus, för ”ingen kommer till Fadern” utom genom/via Honom.

 

Förutom att predika positivt tänkande passerar Joakim andra gränser man inte får passera som kristen. Joakim talar även om en kristens position, om vår utgångspunkt.

 

Kristus sitter på Faderns högra sida. I Honom är jag försonad, har förlåtelsen och allt. Men att som Joakim säga att jag sitter på Faderns högra sida, på samma sätt som Jesus, det börjar lukta vi är gudarläran på ett obibliskt sätt. En av de läror som förminskar Gud och förstorar människan.

Som du hör med egna öron så säger han samma saker som Ulf Ekman gjorde redan på 1980-talet. Positiv tänkande i kristen tappning. En förvandling av den frälsande tron till en instrumentell tro.

Men det är bara en av de falska läror som förkunnas på LO. Det är samma falskhet på LO nu som förr. Men människor tycks tro att det är så förändrat. De säger nu att de aldrig haft JDS fast jag har dokument fulla med deras material som förmedlar JDS.

 

Och frågar man om man tror att Jesus skildes från Gud på korset så besvarar man det jakande. Men det är ju just det som är JDS som man säger att man inte har!

När vi ser denna surdeg, vaför är Sveriges kristna så likgiltiga och oberörda över att evangeliet förvrängs?

På denna länk härunder syns helt uppenbart att det är samma falska undervisning man idag har som Ulf Ekman hade:

 

SE VIDEOS i LÄNKEN!

 

En del hävdar som replik att det är så mycket sunt där på LO. Men litet syra syrar hela degen. Den falska anden färgar hela lärosystemet. Faller en pusselbit som t.ex läran att Jesus skildes från Gud på korset så faller hela systemet.

 

Från att Adam var en Gud som dog andligen över att Jesus blev allt vad den fallna människan var för att vi skulle bli allt vad Gud var.

Så kryddas denna anrättning med en troslära från New thought och man har en fullständig villfarelse som bedrar människor till fördärvet.

 

http://tre-skrivare.se/hf/NewAge.htm

 

Artikel   av HARRY FORSGREN, se länken längst upp

 

 

/Anji

 

 

 

Av Anji - 4 juni 2020 20:24

VEM ÄR REDO NÄR JESUS KOMMER?

Kan man veta om man är redo när Jesus kommer? Bibelordet ger oss svar på denna viktiga fråga. För övrigt har Guds ord svar att ge på alla människans frågeställningar och problem. Bibeln kan ge upplysning och vägledning för alla som söker svar.

 

 

Bibelstudium av Tage Johansson

 

 

Sanningen finner vi där om att Jesus ska komma tillbaka från himmelen för att uppväcka alla Guds barn, från den förste ur människans historia, fram till vår tid. De som har haft en levande tro men som dött ska tillsammans med dem som är i livet förvandlas och ryckas upp till mötet i lufthimlen och eskorteras av Jesus och änglarna till bröllopssalen. Det blir bröllopsfest i himmelen medan vreden går över denna arma jord. Detta handlar om en av bibelns viktigaste händelser. Jesu tillkommelse behandlas inte mindre än trehundranitton gånger i Nya testamentet. Det vill säga att i medeltal blir det var tjugofemte vers.

 

 

Då vi nu ska söka svar i Ordet om vem som är redo när Jesus kommer, ställs vi inför en avgörande och viktig sanning om vår pånyttfödelse. Har den lett fram till att Jesus äger vårt hjärta odelat? Kan vi säga som bruden i Höga Visan: “Min vän är min och jag är hans” (2:16). En sann brud har det förhållandet till sin brudgum att han äger hennes hjärta och därmed också kroppen, tiden och ägodelarna. Tänk vad stort det är när vi har gjort den erfarenheten som sångaren uttrycker i kören: “Herre mig själv jag dig giver …” Och i vers tre: “Jesus vad skall jag dig giva? Evigt jag tjäna dig vill. Hjärtats odelade kärlek, allt skall nu höra dig till.”

 

 

Den stora frågan är om äganderätten har blivit överlämnad åt Honom. När denna viljeakt har skett är vi hans till både ande, själ och kropp. Det handlar om en relation mellan en brud och en brudgum. Jesus undervisar i Matteus 25 där budskapet lyder till de oförståndiga jungfrurna: “Jag känner eder icke”, eller som det står i en annan översättning “Jag vet inte vilka ni är”. Vår relation till Jesus innebär antingen välsignelse eller förbannelse. Det var vad Paulus skrev till korintierna i 1 Korintierbrevet 16:22: “Om någon inte har Herren kär, så vare han förbannad. Maranata.” Om vi älskar Jesus så visar det sig i våra handlingar.

 

 

Det handlar framför allt om vårt personliga böneumgänge. Har vi tid för Honom, att umgås och verkligen lära känna Honom. Vidare betyder det oerhört mycket hur vår relation till Ordet är. Jesus säger själv i Johannes 14:23: “Om någon älskar mig så håller han mitt Ord.” Dessutom handlar det om vårt förvaltarskap, hur vi står i vårt förhållande till vården av Hans lamm och får. Jesus sa ju till Petrus: Om du älskar mig så ta hand om det som är min hjärteangelägenhet, mina får och lamm.” För att göra det kortfattat så handlar det om vårt förhållningssätt i vår förvaltning. Hur vi umgås med våra medtjänare (Matt 24:44-51), hur vi vårdar förhållandet till vår brudgum (Matt 25:1-13) och om vi är en trogen förvaltare av Hans ägodelar (Matt 25:14-30).

 

Då det gäller en så stor och viktig händelse som Jesu tillkommelse väcks frågan: Vem är redo när Han kommer? Det står i Matteus 25:10, att de som var redo gick in med Honom till bröllopet. Det står också i Uppenbarelseboken 19:7, att när tiden är inne för Lammets bröllop, då har dess brud gjort sig redo. Det finns tyd-liga tecken på den skara som är redo att möta sin brudgum. Man sa förr bland väckelsens folk att man kunde höra det på sången och det syntes på gången. Det är den första kärleken som är hemligheten till att vi lever i ett rätt förhållande till Jesus. Då är vi angelägna att bevara vår klädnad vit och ren.

 

 

Efesierförsamlingen som hade förlorat den första kärleken uppmanades att resa sig från sitt fall så att de åter kunde göra de gärningar som de gjorde under den första tiden. Att leva och förnyas i pingsterfarenheten gör att vi är redo för uppryckelsen. Allan Törnbergs sång “Är det pingst i ditt hjärta idag”, kommer så levande till mig när jag skriver dessa rader. Den stora och allvarliga frågan är om det är pingst i ditt hjärta idag. Lever vi i den erfarenhet som det står i vers fyra i denna sång: “Du minns hur hjärtat …”?

 

 

Det finns också en erfarenhet, en signal, som indikerar om vi är redo. Om vi lever i ett ostört förhållande till Jesus, så älskar vi hans tillkommelse. Vi fröjdar oss över Honom med outsäglig och härlig glädje. Det motsatta förhållandet är när talet om hans tillkommelse skapar osäkerhet, fruktan och bävan. Detta på grund av att kärlekens låga har tynat av. Det är som en känd förkunnare har sagt: “Det kommer inga tynande vekar in i himmelen.” Den som är en tynande veke blåser Han inte ut. Det har Han lovat. Men det gäller att ha oljeförrådet påfyllt innan Han kommer.

 

Det är en katastrof att slå sig till ro och vara förnöjd och sova vidare. Den som sover vet inte om att han inte är redo. De oförståndiga vaknade upp, men vaknade för sent för att vara redo. Omsider kom de, men då var dörren till bröllopet stängd. Vaka och bed ty vi veta icke tiden eller stunden. Men ett står helt klart: Jesus kommer mycket snart.

 

Maranata – du vår Herre kom!

 

 

/Anji

Av Anji - 27 maj 2020 00:14

 
Johannes skriver i sitt brev om två olika saker när han talar om synd. På det ena stället säger han: 
1 Joh. 1:9Om vi bekänner våra synder, är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet. SRB16. 
1 Joh. 2:1Mina barn, detta skriver jag till er för att ni inte ska synda. Men om någon syndar, har vi en försvarare hos Fadern, Jesus Kristus, den rättfärdige. SRB16. 
Och på ett annat ställe: 
1 Joh. 3:8 Den som gör synd är av djävulen, för djävulen har syndat från begynnelsen. Därför uppenbarades Guds Son, för att han skulle göra slut på djävulens gärningar. SRB16  
1 Joh. 1:8 Om vi säger att vi inte har synd, bedrar vi oss själva och sanningen finns inte i oss. SRB16 
Här pratar han, å ena sidan om en som faller för köttets frestelse (1 Joh. 1:9 och 1 Joh. 2:1) och andra sidan, en som lever i oomvänd synd eller säger att han är utan synd (1 Joh. 3:8 och 1 Joh. 1:8). Det är samma tanke Paulus förmedlar i Gal. 5:21 när han säger: den som GÖR sådant ska inte ärva Guds rike.
Gal. 5:21… Om sådant säger jag er i förväg, som jag också tidigare har sagt, att de som GÖR sådant ska inte ärva Guds rike. SRB16. 
Att synda är en helt annan sak än att leva i synd. Om vi lever i synd kommer lagen in och fördömer oss. Lever vi i oomvänd synd, då blir vi fördömd av lagen, eftersom vi inte lever i nåden. Och vi vet från Titus brev 2:12 att nåden fostrar oss att leva rätt inför Gud och människor. 
 
Om vi inte omvänder oss när Guds Ande manar oss till det, då lever vi i uppror. Och ett pågående uppror leder i sin tur till förhärdelse av samvetet. Det är att bryta mot Guds lag, och att leva efter sitt kött, vilket många kristna idag gör. Det är vad Johannes menar med brott mot lagen.
1 Joh. 3:4 Var och som gör synd bryter också mot lagen, för synd är brott mot lagen. SRB16. 
Så, att vandra i Anden är Guds lösning, och det är enda lösningen och enda sättet att kunna fullborda Guds lag, men det är lätt att falla tillbaka till gamla vanor. Den Helige Ande är vår hjälpare och talar till vårt samvete för att vi ska omvända oss, och nästa gång ska stå starkare mot den svaghet som finns i oss, nämligen att vi är så vana att leva efter köttet. 
 
Vi tittar på de verser som skapar så mycket oro och rädsla i Kristi kropp och här behöver vi förstå Johannes undervisning som har gett upphov till mycket förvirring och oro. Studerar vi Första Johannesbrevet är det av yttersta vikt att vi förstår vad Johannes pratar om när han säger:
1 Joh. 3:8-10 Den som GÖR synd är av djävulen, för djävulen har syndat från begynnelsen. Därför uppenbarades Guds Son, för att han skulle göra slut på djävulens gärningar. Var och en som är född av Gud gör inte synd, för Guds säd förblir i honom. Och han kan inte synda, eftersom han är född av Gud. På grund av detta är det uppenbart vilka som är Guds barn och vilka som är djävulens barn: Var och en som inte gör det som är rättfärdigt är inte av Gud, och inte heller den som inte älskar sin broder.
1 Joh. 3:4Var och en som GÖR synd bryter också mot lagen, för synd är brott mot lagen. 
Dessa föregående bibelverser har skapat en del konflikter mellan kristna läger och jag hoppas att den här studien kan hjälpa till att reda ut den. 
 
Vi börjar med 1 Joh. 1:5. Vi har två ord på grekiska: 1Fós och 2Skotía som är varandras motsatser: 1Fós är Ljus och 2skotía är mörker. Om Gud är ljus (1fós) då är djävulen, ondskan och synden mörker (2skotía). (Jag har satt en siffra framför orden för att identifiera vilket det talas om).
1 Joh. 1:5Och detta är det budskap som vi har hört från honom och förkunnar för er, att Gud är 1ljus och i honom finns det inte något 2mörker. 
Sedan har vi tre andra grekiska ord: 1Koinõnían, 2Peripatómen och 4Ten Alethian som betyder Gemenskap/Samfund, Livsvandring och Sanningen, i den ordningen. Om vi säger vi har gemenskap/samfund (1Koinõnían) med Gud, men livsvandringen (2Peripatómen) är i mörker (3Skotía) med djävulen, ljuger vi och handlar inte efter sanningen (4ten alethian). 
1 Joh. 1:6Om vi säger vi har 1gemenskap med honom och 2vandrar i 3mörkret, ljuger vi och handlar inte efter 4sanningen. 
Matt. 7:13-14 talar om den trånga porten och den smala vägen och den vida porten och den breda vägen som leder i fördärvet. Livsvandringen kan antingen vara på den smala eller breda vägen.
Luk. 13:23-24 Och någon sa till honom: Herre, är det få som blir frälsta? Då sa han till dem: Kämpa för att komma in genom den trånga porten. För jag säger er, många ska söka komma in men ska inte kunna det. SRB16. 
Tillbaka till Johannes första brev. Ordet vandrar – 1Peripatómen, uttrycker en kontinuerlig livsstil och inte enskilda handlingar. 
1 Joh. 1:7 Men om vi 1vandrar i ljuset, såsom han är i ljuset, så har vi gemenskap med varandra, och Jesu Kristi, hans Sons, blod renar oss från alla synd. 
Det är ett liv i ljuset som menas. Det är en livsstil och ett leverne efter Guds Sons exempel, som är världens ljus. Och Ef. 5:13 säger att "allt som uppenbaras är ljus", vilket gör att om vi lever efter det ljus vi har, vandrar vi i Anden. Vi är skyldiga att vandra så som han vandrade - 1 Joh. 2:6. Vi skyldiga att leva som Han levde.
 
Paulus talar också om att vandra (livsvandringlivsstil) i Anden eller köttet i Gal. 5:19‑21 och avslutar med att säga: ”...att de som gör sådant inte ska ärva Guds rike”, och ordet som används här är pràssontes och betyder: görautförafullförapraktisera/praxis. Ordet talar inte om en enskild händelse utan ett ständigt praktiserande av antingen gott eller ont. 
 
Ordet pràsso används av Johannes och Lukas.
Joh. 3:20Var och en som GÖR (pràsso) det onda hatar ljuset och kommer inte till ljuset, för att hans gärningar inte ska bli avslöjade. SRB16. 
Apg. 19:19Och många av dem som hade BEDRIVIT (pràsso) trolldom bar fram sina böcker och brände upp dem inför alla... SRB16.  
Tillbaka till Johannes första brev.
1 Joh. 1:8-9Om vi säger att vi INTE har synd, bedrar vi oss själva och sanningen finns inte i oss. Om vi bekänner våra synder, är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet. 
Det finns dem som inte förstår att människan är en syndare i ständigt behov av nåd – daglig nåd. De menar att vi för alltid och evigt har blivit rättfärdiggjorda och därför är vi utan synd i Guds ögon. Ja, om vi vandrar i Anden gör vi inte vad köttet har begär till. Och OM vi syndar har vi en försvarare inför Fadern, Jesus Kristus, som är rättfärdig. Men att förneka köttets makt att bedra är en dårskap som vaggar oss i en falsk trygghet, och leder till hårdhet och exklusivism. 

 
/Anji
 
 
 
   

Av Anji - 14 maj 2020 20:24

https://www.varldenidag.se/nyheter/yogaledare-coachar-diakoner-i-jonkoping/Bbbpdh!YLsarLObvhoYEm00LMQCQ/?fbclid=IwAR3yxs4Ah7F7iT3AyD0-MMUUneJxxfCpTrFxN1ErMvRo_jaBxlxUic5yFfA

 

YOGA-LEDARE COACHAR DIAKONER!!    LÄS!  SÅ GALET!

 

 

En ledare i kundalini-yoga anlitas som handledare för diakoner i Jönköpings pastorat. "Detta är inget som oroar mig", säger kyrkoherden, Hans Boeryd.


Nyheter · Publicerad 07:08, 13 apr 2016

I förra veckan kunde Världen idag berätta att en av kyrkorna i Jönköpings pastorat, Bymarkskyrkan, nu i april ger kurser i ”Meditation och yoga”. Kursledaren Barbro Lord driver ett center där kundaliniyoga är ett viktigt inslag.

Nu visar det sig att hon har fler uppdrag inom pastoratet. Bland annat har hon, sedan flera år, anlitats som handledare inom pastoratet. Men kyrkoherde Hans Boeryd ser inget problem i detta.

 

– Eftersom hon varit knuten till oss som handledare i de ärenden som varit intressanta för Svenska kyrkan så har jag inte sett något bekymmer i detta.

Yoga har rötter i hinduism, och just kundaliniyoga har, även av hinduiska gurus, beskrivits som en disciplin som sätter starka andliga krafter i rörelse. Kommentar?

 

– Barbro har utfört sitt arbete på ett förtjänstfullt sätt och erfarenheten av hennes arbete har inte gjort mig orolig.

Vilka kriterier ställer ni på en person som handleder era diakoner?

 

– De kriterier och grunder vi kontaktar handledare på är det renommé som de har. Och i detta fall har det inte varit några tveksamheter.

Världen idag har tidigare berättat att en av pastoratets kyrkor, Bymarkskyrkan, börjat erbjuda kurser i yoga med den kvinnliga handledaren.

 

Hur ser du på att erbjuda yoga i kyrkans regi?

 

– Jag ser det som del i det som är vårt arbete,och allt som sker i vårt arbete, i kyrkans hägn, har sitt centrum i Herren Jesus Kristus. Så är det också i det här fallet. I samband med den här kursen är det också alltid en andakt och vid något tillfälle mässa.

– Jag ser på yoga som en teknik, understryker Hans Boeryd. Det handlar alltid om vilket fokus vi har, och detta fokus är för oss en självklarhet, Herren Jesus Kristus.

 

Vi har talat med personer där yogan varit en port in i annan nyandlighet och ockultism. I vissa fall har detta resulterat i svåra problem och andlig fångenskap.  Hur ser du på det?

 

– Oavsett om det handlar om yoga eller andra yttringar så är det varje församlings uppgift att vara vaksam på om saker och ting leder fel.

– Det finns stora likheter mellan grundtekniken i kristen meditation och yoga. Så jag har svårt att tänka att tekniken i sig skulle kunna leda fel. Däremot kan säkert innehållet dra åt olika håll och där gäller det att vi är vaksamma och uppmärksamma.

Så hur ser du exempelvis på kundalini-yoga, den yogaform som handledaren för era diakoner ägnar sig åt?

– Jag har inga kommentarer till det. Jag är intresserad av det som hon gör i Svenska kyrkans sammanhang i Jönköping. Och vad gäller den saken är jag inte orolig.

 

Världen idag har tidigare sökt Barbro Lord och hon vill inte ge några kommentarer.


Av Anji - 13 maj 2020 22:46


—————————-
Splittringen har alltid skapat missförstånd, som slutat med stridigheter. I stället för att lyssna till Guds Ord, som varnat för splittring har man vänt sig bort ifrån Guds Ord.

 

Och så säger Guds Ord till alla människor, som går egna vägar att: “Många håller sin väg för den rätta, men på sistone leder den dock till döden.”..Se symbolbilden här ner till vänster…Ordsp. 14:12.


—————————-

Enligt Bibeln saknar Ekumeniken den helige Andes ledning och därför har den blivit ett djävulens bländverk. I Ekumeniken har man förenat de olika kyrkorna, i en falsk gemenskap, där medlemmarna saknar Guds Kärlek, Renhet och Rättfärdighet och där varje kyrka får fortsätta, att hålla fast vid sina egna läror och sina egna tolkningar av Guds Ord. Och därför så lyser deras verksamhet med himmelens Gud, Jesus Kristus och den helige Andes tydliga frånvaro.


—————————–
För att kunna hålla fast och binda medlemmarna, i Ekumeniken så ändrar man på Guds Ord, så att det passar Ekumenikens falska läror, som är i strid mot  Guds Ord.


—————————–
Jesus varnade tydligt för den kompromiss, som Ekumeniken bedriver och sade, att: “Sådant skall edert tal vara, att ja är ja och nej är nej. Vad därutöver är, är av ondo.” Matt. 5:37.


—————————–
Allt som sker inom ekumeniken, och inom de olika kyrkorna, i vår tid, är tydligt förutsagt i Bibelns profetior, som ett Satans verk, som skulle känneteckna den sista tiden bland Guds folk.

 

I stället för att söka sig till Guds Ord, som är Kärlek, Renhet, Rättfärdighet, Trofasthet, Ödmjukhet, Tacksamhet, Frid och Glädje, o.s.v, så söker människorna sig till de olika religiösa rörelserna, som har höjt och breddat dörren in i Guds rike.

 

Och därför vill människorna inte se eller höra, att Jesus sagt: “Gån in genom den trånga porten. Ty vid och bred är den väg som leder till fördärvet, och många äro de som gå fram på den; och den port är trång och den väg är smal, som leder till livet,  och få äro de som finna den.”Matt. 7:13-14.

 

Den som läser Bibeln kan tydligt se, att Stefanus tydligt säger, att:

 

Den Högste bor icke i hus som äro gjorda med händer.”  Apg. 7:47-60. 

Min vän! Guds Ande bjuder i dag alla människor, i det splittrade religiösa system, att komma till Jesus Kristus. Ty han säger särskilt till dig: “Kommen till mig, I alla, som arbeten och ären betungade, så skall jag giva eder ro.”   Matt. 11:28. 

 

 

http://369614.hotellet.bahnhof.net/index23.html

 

/Anji

 

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards