Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin TRO

Av Anji - 30 december 2022 17:04


Lyder man Gud eller människor?  Den rättfärdige behöver aldrig vara rädd!

Apg 3:14Ni förnekade den Helige och Rättfärdige och krävde att få en mördare fri!

 

 

Gud är människans domare. Människan bör vara sanningsenlig i ALLT!  ALLT!  Den får inte ljuga.  Vi människor har advokater till hands som skall föra vår talan vid en rättegång. OK?   Om jag som liten människa blir anklagad eller på ett annat sätt måste FÖRSVARA mig och FÅ MIN RÄTT, ja är jag en KRISTEN så får jag RÄTT i SAK!

 

För att Gud vet vem jag är (rättfärdig, och oskyldig).

 

Om jag är en icke-troende kan jag också få rätt i sak. Ok…men det bästa är att om jag då är rättfärdig, alltså oskyldig  och INTE har någon som kan strida för mig——så HAR GUD SISTA ORDET OCH HAN HAR ALLTID RÄTT; vare sig JAG HAR GJORT RÄTT ELLER FEL. Har man gjort fel får man sitt straff men om man är en rättfärdig människa kan INGEN DÖMA DEN PERSONEN.

 

 

Rom 3:5Men om vår orättfärdighet visar Guds rättfärdighet, vad ska vi då säga? Inte kan väl Gud, mänskligt talat, vara orättfärdig när han straffar i sin vrede?

 

____________

Rom 2:8men vrede och straff åt dem som söker sitt eget och inte följer sanningen utan orättfärdigheten.




/Anji

Av Anji - 30 december 2022 17:04


Lyder man Gud eller människor?  Den rättfärdige behöver aldrig vara rädd!

Apg 3:14Ni förnekade den Helige och Rättfärdige och krävde att få en mördare fri!

 

 

Gud är människans domare. Människan bör vara sanningsenlig i ALLT!  ALLT!  Den får inte ljuga.  Vi människor har advokater till hands som skall föra vår talan vid en rättegång. OK?   Om jag som liten människa blir anklagad eller på ett annat sätt måste FÖRSVARA mig och FÅ MIN RÄTT, ja är jag en KRISTEN så får jag RÄTT i SAK!

 

För att Gud vet vem jag är (rättfärdig, och oskyldig).

 

Om jag är en icke-troende kan jag också få rätt i sak. Ok…men det bästa är att om jag då är rättfärdig, alltså oskyldig  och INTE har någon som kan strida för mig——så HAR GUD SISTA ORDET OCH HAN HAR ALLTID RÄTT; vare sig JAG HAR GJORT RÄTT ELLER FEL. Har man gjort fel får man sitt straff men om man är en rättfärdig människa kan INGEN DÖMA DEN PERSONEN.

 

 

Rom 3:5Men om vår orättfärdighet visar Guds rättfärdighet, vad ska vi då säga? Inte kan väl Gud, mänskligt talat, vara orättfärdig när han straffar i sin vrede?

 

____________

Rom 2:8men vrede och straff åt dem som söker sitt eget och inte följer sanningen utan orättfärdigheten.




/Anji

Av Anji - 29 december 2022 12:51

 

 

TROR DU PÅ GUD? 


SE TEXT:


Trots problem: Vi kan fortsätta läsa Guds ord och leva på hans väg.

När du upplever svårigheter i ditt liv skall du inte glömma bort att förlita dig och lägga dig helt i Guds händer och inte glömma hans ord. Du kan alltid få hopp när du läser Guds ord.

 

Vi kan lita på att Gud är god.

 

Problem?  De finns men Gud är den som hjälper i allt!  När vi lägger våra liv i hans händer, då går det bra! Vi kan fortfarande ha problem men de löser Gud efter hand.

Vi kan lita på att Gud är god.

När något dåligt inträffar behöver du påminna dig själv om Guds godhet, och aldrig ge Gud skulden för det som inträffat. Sök honom och vänta på honom och du skall då se att hans godhet och hans kärlek kommer uppfylla alla dina behov.

Du upplever förändringar när du sträcker ut en hjälpande hand åt någon annan.

 

 

Ett löfte när ditt hjärta är sargat : 

 

” Herren är nära dem som har ett förkrossat hjärta och frälser dem som har en bedrövad ande” ( Ps 34:19 )

 

 

Ett löfte om när du söker Guds råd:”

 

 Men jag är alltid hos dig, du håller mig i din högra hand . Du leder mig med ditt råd och tar sedan emot mig med ära” ( Ps 73:23 -24 )

Ett löfte om beskydd:” Herren skall bevara dig från allt ont, han skall bevara din själ. Herren skall bevara din utgång och din ingång från och med nu till evig tid.

 

( Ps 121:7-8 )


I'm blown away by faith. It's insane to me what believing in God does for us who love him. A mustard seed is the tiniest of seeds and Jesus said that's the size of the faith you need to move your mountain. Teeny tiny itsy bitsy faith and BAM! the mountain you're facing is moved. Buh bye. Gone. What's your mountain? Finances? Health problems? Relationship stuff? Listen up babe, place your confidence in the One who provides, the One who orchestrates love stories, the One who heals, restores, fi...


/Anji

2022 · BIBELN · Life · TRO · Trygghet
Av Anji - 17 december 2022 01:34

 

 

VÅR TRO är i mittpunkten av den skottavla, mot vilken Gud skjuter, då Han prövar oss.

 

Om någon annan nådegåva skulle undslippa provet, är detta åtminstone icke fallet med tron. Då den skall prövas ända in till märge, sker det blott genom att i den inskjutes övergivenhetens pil. Pilen visar om tron är odödlig eller icke. Beröva den, den förnimbara glädjens pansar, tillåt nöd och förskräckelse från Herren väpna sig mot den, och du skall finna, att tron oskadd utgår ur striden. Tron måste prövas, och det som ser ut att vara övergivenhet är i själva verket den sju gånger upphettade smältugnen, vari tron måste nedsänkas. Välsignad den människa, som kan uthärda detta eldprov. – C. H. Spurgeon.

 

*
Paulus sade: ”Jag har bevarat tron” – och han blev halshuggen!  Detta berörde dock ej hans tro. Hedningarnas store apostel fröjdade sig över tre ting: han hade ”kämpat den goda kampen”, han hade ”fullbordat sitt lopp” och han hade ”bevarat tron”. Vad betydde allt det övriga? Paulus vann loppet och undfick segerlönen. Därför är han icke blott på jorden utan även i himmelen föremål för beundran. Varför handla vi ej, som om det lönade sig att förlora allt för att vinna Kristus? Varför äro vi ej trogna mot sanningen, såsom han var det? Ack, vi räkna ej på samma sätt som han! Han räknade annorlunda. Det vi anse vara vinst, betraktade han såsom förlust. Vi måste äga hans tro, och bevara den, för att kunna Bära samma krona.

————
Från ”Källor i öknen” av Mrs. Chas. E. Cowman.

 

/Paulus blev halshuggen: Förklaringar  i bibelns kommentarer  APG 28:31, Paulus led martyrdöden! 

Wikipedia ; Hans avrättning omkring år 64 omnämns inte i Nya Testamentet men omskrivs i andra källor.[19][20] Enligt traditionen skedde detta på vägen mot Ostia, där kyrkan San Paolo alle Tre Fontane nu är belägen. Namnet tre fontäner har platsen fått därför att enligt legenden sprang det fram tre källor med vatten på de tre ställen där Paulus huvud studsade efter halshuggningen. Källorna var dock kända under förkristen tid som Aquae Salviae.

 

 

/Anji

Av Anji - 18 november 2022 22:26

 

VALET ÄR DITT, VALET står MELLAN LIV och /ELLER DÖD.

 

Döden väntar den som inte tror men den som tror får EVIGT LIV.

 

DET är GUDS ord.

 

SE:

 

Joh 6:68Simon Petrus svarade honom: ”Herre, till vem skulle vi gå? Du har det eviga livets ord,
Joh 17:3Och detta är det eviga livet: att de känner dig, den ende sanne Guden, och den som du har sänt, Jesus Kristus.
Apg 13:46Då svarade Paulus och Barnabas frimodigt: ”Guds ord måste först förkunnas för er. Men när ni avvisar det och inte anser er värdiga det eviga livet, då vänder vi oss till hedningarna.
1 Tim 6:12Kämpa trons goda kamp, grip det eviga livet som du blev kallad till och som du bekände dig till genom att avge den goda bekännelsen inför många vittnen.
1 Joh 1:2Livet har uppenbarats, vi har sett det och vittnar om det och förkunnar för er det eviga livet, som var hos Fadern och uppenbarades för oss.
1 Joh 2:25Och detta är vad han själv har lovat oss: det eviga livet.
1 Joh 5:20

Men vi vet att Guds Son har kommit och gett oss förstånd så att vi känner den Sanne, och vi är i den Sanne, i hans Son Jesus Kristus. Han är den sanne Guden och det eviga livet.

 

 

 

 

TA EMOT JESUS så blir du FRI!

 


 

För alltid, från  det som inte är bra.

 

 

/Anji

 

 

Av Anji - 3 november 2022 20:20

 

 

Vad är humanism? Varför är det så mycket av den varan idag tror du? Det blir fler och fler som inte tror på att Gud existerar eller inte har skapat jorden och oss m m. Varför talar man så mycket om det?

 

Humanism:

Humanism är en filosofisk livsåskådning som sätter människan i centrum i stället för GUD. Människan är alltings mått, en humanistisk produkt. Humanismen utgår enbart från människan själv, och sätter människan i centrum- inte Gud. Att vara humanitär betyder medmänsklig. Humanismen är den livsfilosofi som förnekar Gud som skaparen av allt och allaMan säger då: Människan är inte något unikt, hon är inte skapad av Gud.

 

Ingen har sett Gud, därför finns han inte. — Ja så säger man mer och mer nu.

Det är så populärt att vara humanist nuförtiden, och det ligger i tiden, eftersom Satan har bråttom med att förstöra så mycket som möjligt och hålla människor BORTA från Gud. Därför måste han sätta dessa tankar i så många människors huvud som möjligt. Ju fler som anammar dessa felaktiga och icke sanna tankar- desto bättre är det ju för Lögnens fader.

 

Ju fler som diskuterar Guds icke-existens och ju fler som får tankarna på att det INTE finns någon Gud, det är ju bra för dem som vill ha ett annat samhälle- avsaknaden av Gud i samhället.

Det är verkligen illa då tidningarna nu går ut med frågor till folk om de tror på Gud- och man får läsa: Gud finns nog inte.

 

Det är med sorg i hjärtat som jag skriver dessa orden på denna sidan idag, för jag är verkligen allvarligt oroad över människors inre. Gud är inte heller glad att det finns så många människor (som HAN har skapat) som vänder sig ifrån honom. Jag har hört på ’nyheterna’ att svenska församlingar får stänga igen, de kostar för mycket och det är många olika slags nedskärningar på gång. Ja mig spelar det ingen som helst roll om de lägger ner Svenska Kyrkan m m, för jag tycker inte att de lär ut något av värde där. Det blir ju faktiskt (det är) färre och färre kyrkobesökare och det finns ett stort antal tomma bänkar i kyrkorna. Varför det då? Jo för att inte JESU BUDSKAP predikas, och för att den vanlige svensken inte får en vettig chans längre att finna Gud.

 

Det pratas så mycket i denna humanismens tidevarv så det är skrämmande. Kyrkor och församlingar kör med ett urvattnat evangelium ja om man nu får höra något slags evangelium över huvud taget! Så vad gör vi nu då, vi som tror? TROR vi på en stor GUD? Tror vi att han finns? Eller luras vi att tro att det inte finns något alls ovan molnen? Stackars dem som inte alls kan tro. Stackars dem som inte vet vad Guds ord säger. Det blir inga roliga tider framöver och detta svenska folk kommer att få ångra sig att de inte sökte Gud medan tid var, istället för att tro på humanismen.

 

*Ty han har frälst oss från mörkrets välde och försatt oss i sin älskade Sons rike. I honom hava vi förlossningen, förlåtelsen från våra synder, i honom som är den osynlige Gudens avbild och förstfödd före allt annat skapat.

Ty i honom skapades allt i himmelen och på jorden, synligt såväl som osynligt, både tron-änglar och herrar och furstar och väldigheter i andevärlden.

Alltsammans har blivit skapat genom honom och till honom. Ja, han är till före allt annat, och alltsammans äger bestånd i honom. Och han är huvudet för kroppen, det är församlingen, han som är begynnelsen, den förstfödde ifrån de döda. Så skulle han i allt vara den främste.* /Kol 1:13-18

 

Vad kan vi läsa här ovan? Jo vi läser att Jesus Kristus är Gud. Om detta kan du läsa mer om i hela bibeln och förslagsvis i: Fil 2:6; Joh 10:30, 38; 12:45; 14:1-11 Kom sedan och nämn och tro på humanismen……

 

 

/Anji

Av Anji - 28 oktober 2022 19:38

 

🙏❤️ Jesus-film     Engelskt tal

 


 

 



/Anji

Av Anji - 24 oktober 2022 23:24

 

 

VÅGAR DU TRO PÅ GUD???

 

”När du går, skall din väg öppnas för dig steg för steg.” Ordspr 4: 12, fri övers.

 

 

HERREN bygger trons brygga blott under den trosvissa vandrarens fot. Om Han byggde den ett stycke längre fram, upphörde den att vara en trons brygga. Det synliga hör icke tron till.

Det finns ett slags grind, som öppnas av sig själv. Den användes ibland ute på den engelska landsbygden. Den står där stadig och fast och avspärrar vägen. Om den resande stannar, innan han kommit ända fram till grinden, öppnas den ej. Men om han kör rakt emot den, pressa vagnshjulen ned fjädrarna, som äro placerade under vägen, och grinden öppnas för honom. Han måste gå rakt mot den stängda grinden, annars förblir den tillsluten.

 

 

Detta åskådliggör för oss, huru vi kunna övervinna varje hinder på pliktens väg. Antingen det nu är en flod, en port eller ett berg i vägen, så gäller det för gudsbarnet att gå rakt emot hindret. Om det är en flod, så torkar den ut, när du stiger ner i vattnet. Om det är en grind, så öppnas den, när du kommit den tillräckligt nära och stadigt går framåt. Om det är ett berg, skall det häva sig upp och kasta sig i havet, då du utan att rygga tillbaka kommer till den plats där du menade, att det var beläget.

 

Finns det för dig i detta ögonblick något stort hinder på pliktens väg? Gå rakt emot det i Herrens namn, och det skall ej mera finnas där.

Fåfängt sitta vi och gråta. Den Allsmäktiges röst sade: ”Stå upp och drag vidare.” Låt oss modigt gå framåt, även om det vore natt, så att vi knappast kunna se vägen.

 

Då vi göra det, skall den öppna sig för oss liksom det sker i skogen eller i alperna, där man ser blott några få meter av stigen eller passet framför sig. Gå vidare. Om det är nödvändigt, skall du till och med få se moln och eldstoden angiva vägen för dig genom öknen. Det finns vägvisare och viloplatser vid sidan av vägen. Vi komma att finna föda, kläder och vänner vid varje hållplats på vår färd, och slutligen skall den trötte vandraren mötas av ett glatt ”välkommen hem”.

*
Från ”Källor i öknen” av Mrs. Chas. E. Cowman.

 

/Anji    

 

VÅGAR DU TRO??? Det vågar jag, för Gud har gjort många mirakel i mitt liv.

 

 

  

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards