Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Jesu återkomst

Av Anji - 11 december 2022 18:57


ALLA BEHÖVER JESUS!!!    DU MED!

 

 

 

/Anji

Av Anji - 20 november 2022 17:21

  •       

ALLA MÄNNISKOR BÄR PÅ PROBLEM AV NÅGOT SLAG; 


STORA O SVÅRA SORGER ELLER ANDRA BEKYMMER.


MEN JESUS/GUD  HJÄLPER I ALLT

 

DET VET JAG!


OM HAN INTE FUNNITS VID MIN SIDA HADE 


JAG INTE ORKAT, DÅ,

 

NÄR DET VAR VÄRST AV SORG.

 



LÄS MER OM  JESUS HÄR PÅ SIDAN!

 

 

 

Människor skall ge upp andan av skräck, i väntan på det som skall komma över världen. Ty himlens krafter skall skakas. 
 

..... och fler bibelställen talar om vad som skall ske på jorden. Folk kommer att ge upp andan av förskräckelse, ja så står det.....

 

Gud har ändå allt under kontroll och honom kan vi lita på, ALLTID, Trots allt som sker har han allt under kontroll. Är du ett Guds barn behöver du inte frukta för tiderna som kommer. Gud inger oss inte fruktan men Satan är duktig på att skrämma folk. Lita på Gud! Ge ditt liv till Jesus!

 

/Anji

 

 

 

 

 


Av Anji - 6 november 2022 00:21


VARNING !    Man kallar detta Apokalyps. JA VISST är det en katastrof men det som

 

KOMMER  vid JESU Återkomst kommer att vara mycket värre och STÖRRE, då hela

 

kontinenter försvinner. Länder skall försvinna.... ÄR du inte frälst?  Tror du inte?

 

På JESUS?   Det borde du göra.

 

Det kommer mäktiga dagar då GUD SKALL HÄMTA HEM de SINA!   De som tror!




Lördag. Översvämning, Ödeläggelse. Katastrof. Panik.    SÅHÄR såg det ut i Tyskland. Stoora vattenmängder. Hagel, regn. .....

 

NÄR HERREN JESUS kommer tillbaka blir det mer än detta ska du veta. Då blir det större saker som sker.

 

ÄR DU BEREDD???

 

MEN OM DU TROR SÅ SKER DETTA och mer:

 

Gud har makt att hjälpa dig vad som än möter. Han som skapat hela världen har omsorg om dig. Du är hans ögonsten.
***
Vår hjälp är i Herrens namn, han som har gjort himmel och jord.
Psaltaren 124:8
 
-Det finns märkliga väderfenomen, och det finns Chemtrails och HAARP SOM STYR VÄDRET!  tänk på det/ manmade!
 
MEN den dagen Jesus kommer tillbaka
vill det till att ha T R O !!    Annars går man under fort.
 
Läs mer här på sidan!!
 
 
/Anji
 

 

Av Anji - 27 september 2022 22:53

Man kan fråga sig om man skall skriva så att människor får upp sina ögon och sinnen eller om man skall vara en sovande människa i tron, som inte vill inse vissa sanningar.

 

Det finns oerhört många böcker om Radikal Kristen Tro. Man kan också fråga sig varför inte de som säger sig vara kristna vaknar till och ser hur tiderna är och varför.Man kan också fråga sig varför det ser ut som det gör i världen. Jag skriver om de sista tiderna, jag försöker ta med artiklar som är verkligt bra och upplysande, men alla förstår inte texterna- Och den bästa boken är naturligtvis   BIBELN   

 

Det finns kristna som sover , det vet jag, men jag tänker inte sova, för Jesus har bett oss vara vakna, intill den sista timmen då han kommer tillbaka. Och han kommer att komma tillbaka. Det har vi Bibelns/Guds ord på.

Och då kommer en och annan plötsligt att fatta att det som de en gång hörde och läste är Sant.

 

 

Jesus säger: ”Och därigenom att lagslösheten förökas, skall kärleken hos de flesta kallna. Och detta evangelium om riket skall bliva predikat i hela världen till ett vittnesbörd för alla folk. Och sedan skall änden komma. / Matt 24:4-8, 12, 14

Vem läser och lyssnar? Lyssnar vi och läser vad Jesus säger? Är det någon som är radikal, så är det han.

 

 

/Anji

Av Anji - 13 september 2022 22:07

Vittnesbörd av Bertil Fredriksson  /Från Tidningen Midnattsropet

Jag ska läsa ur 1 Korintierbrevet 15:

– Men det säger jag, bröder: kött och blod kan inte ärva Guds rike, och det förgängliga kan inte ärva det oförgängliga. Se, jag säger er en hemlighet: Vi ska inte alla insomna, men vi ska alla förvandlas, i ett nu, på ett ögonblick, vid den sista basunens ljud. Basunen ska ljuda och de döda ska uppstå odödliga, och vi ska förvandlas. Detta förgängliga måste kläs i oförgänglighet och detta dödliga kläs i odödlighet. Men när det förgängliga är klätt i oförgänglighet och det dödliga klätts i odödlighet, då uppfylls det ord som står skrivet: Döden är uppslukad i seger.Du död, var är din seger? Du död, var är din udd?Dödens udd är synden, och syndens makt kommer av lagen. Men Gud vare tack som ger oss segern genom vår Herre Jesus Kristus! Stå därför fasta och orubbliga, mina älskade bröder, och arbeta alltid hängivet för Herren. Ni vet ju att er möda i Herren inte är förgäves (1 Kor 15:50-58).

 

Tänk att vi ska bli förvandlade om vi lever kvar när Jesus kommer och den sista basunen ljuder. Då ska vi få nya kroppar. Du som har en skraltig kropp som jag, med krämpor, sockersjuka, pacemaker och allt möjligt. Vi ska bli förvandlade och få en ny härlighetskropp. Den kroppen är oförgänglig och kan lyftas upp. Den besegrar tyngdlagen, så när Jesus kommer på skyn så lyfts alla som har fått denna nya kropp, honom till mötes.

Jag var ute och affischerade häromdagen och kom till en sjö där det fanns en stor och fin anslagstavla.

Men det stod att den bara var avsedd för det som handlar om fiske. Då kom det två fiskare som var där och sa att ”här får du inte affischera, det är ju bara till för det här med fisket”. Jag svarade att jag är ute på fiske, och att det handlar om människofiske. ”Så jag försöker få er att nappa”, sa jag och fick vittna för dem. Den ena berättade att han var bonde, och vårt samtal leddes in på det här med sådd och skörd. Det öppnade för vittnesbördet, och jag fick berätta för dem att vi väntar på att Jesus ska komma.

 

 

De undrade hur det kan vara en sådan oro i världen, det här med kriget i Ukraina och allt möjligt. Jag sa åt dem att det står i bibeln att det är ett tidstecken, att det ska bli krig och att vi ska få höra rykten om krig, på den ena orten efter den andra. Så det här är bara början. Det kommer att fortsätta Även jordbävningar och det här med miljöförstöring. Allt det vi möter idag är tidstecken. Det står i min bibel att innan Jesus kommer så ska det vara på det viset.

 

Så när den sista basunen ljuder och vi ska förvandlas, ja det står här att det ska ske i ett ögonblick. I ett nu vid den sista basunens ljud. Det är ett mysterium. Det går inte att förklara hur den här förvandlingen ska äga rum, men så mycket vet vi att kött och blod kan inte ärva Guds rike. Därför måste vi få nya kroppar som besegrar tyngdlagen, så att vi kan lyftas Herren till mötes i förvandlade kroppar och möta honom på skyarna.

 

Jag var och beställde blommor i en blomsterhandel nära Bällsta för några år sedan. Då ville jag att de skulle texta ett kort som man brukar sätta på blommorna:Vi möts på skyarna. Då sa flickan som jobbade där: Ska du ut och flyga? Ja det ska vi. Hon tänkte väl att det är ju nära Bromma flygplats och hon hade aldrig hört uttrycket tidigare. Det var ingen som hade beställt ett sånt kort att sätta på blommorna. Men då fick jag vittna för henne också om att Jesus kommer och då ska vi ut och flyga.

 

Så vi möts på skyarna, vänner!

 

******************************************

Läs gärna Midnattsropet.se   där får du reda på mer om tro på JESUS. Tiden är kort.

 

/Anji

 

Av Anji - 28 juni 2022 21:55

Välja att dö?

https://alltombibeln.se/bibelfragan/valjado.htm

 

Fråga: Antingen följer vi Guds lag och kommer till himlen eller så följer vi den inte och kommer till en evighet utan gemenskap med gud. Bara tanken skrämmer mig, för ingen kan vara 100% säker på att hamna rätt hur kristen man än är. Man måste helt enkelt tro att man kommer rätt. Men tänk om man verkligen vill dö, om man inte vill leva vidare varken i himlen eller utanför utan upplösas fullständigt. Är det möjligt? Ofta hör man pastorer säga att ”vi måste nå ut med evangelium för att människorna inte ska gå förlorade”. Jag tycker att det är ett direkt felaktigt påstående eftersom ingen vet. (M.Ö.)

 

Svar: Jesu uppståndelse är beviset för att han talade sanning. Som Paulus sa: om inte Jesus uppstod så är hela tron på honom meningslös. Det är just Jesu uppståndelse som gör kristendomen till någonting mer än en vishetslära och Jesus till något mer än en vishetslärare. Den bevisar att Jesus var och är Kristus, Guds son, och att hans ord är sanning.

 

Enligt Jesus finns det bara två alternativ (och det är ju ganska logiskt) – evigt liv och evig död. Några ”mellanting” kan inte finnas. Alternativen är att leva eller inte leva. Liv eller död.

Liv är medvetande, känslor, personlighet, upplevelser etc – oavsett om vi lever i fysisk gestalt (som nu på jorden) eller i andlig gestalt (efter uppståndelsen).

 

Död är motsatsen till liv. Inget medvetande. Inga känslor. Ingen personlighet. Inga upplevelser. Ingenting.

När vi är döda existerar vi inte. Vår livsande har återvänt till Gud och vår kropp, vår hjärna, vårt psyke, vår personlighet, våra tankar – allt detta som är vårt ”jag” – är utslocknat. När vi inte existerar kan vi inte uppleva att vi inte existerar.

 

När man talar om att människor ”går förlorade” så menar man att de går miste om det som är varje människas rättighet, nämligen ett evigt liv. Det eviga livet är ju inte någonting som bara är några få fromma människor förunnat, utan något som Gud har avsett för varenda mänsklig individ som någonsin funnits. Precis som han har avsett att den organism som döljer sig i en puppa ska förvandlas till en fjäril. Men om någonting händer med puppan så att den aldrig blir en fjäril, så har den ”gått förlorad”. Den nådde aldrig sitt mål. Den blev aldrig mer än en puppa.

 

På samma sätt är det vårt mål att bli Guds avbilder – Guds barn – men om vi inte vill, så är det ingen som tvingar oss. Om vi väljer att inte tacka ja till Guds erbjudande om att få uppstå till evigt liv, utan väljer att förbli döda, så blir det här fysiska livet som jordmänniskor allt och vi når aldrig vårt mål. Vi ”går förlorade”.

 

Thor-Leif Strindberg

 

 

/Anji

Av Anji - 28 juni 2022 00:13


VART ÄR DU PÅ VÄG??


Kan vara en bild av text där det står ”Och jag hörde en stark röst frản tronen säga:


JESUS, Ja  Jesus skall komma tillbaka, denna tidsålder är snart slut-  MEN det är så MÅNGA MÅNGA som INTE VET DET.

 

De skrattar när man säger dessa ord.  MEN- gör inte det!  För det är de sista tiderna nu, och det kommer bli tufft.

 

TA REDA PÅ FAKTA och bestäm dig för att vilja ha evigt liv med Jesus, säg ja till honom.

 

Läs mer här på sidan-


/Anji

 

 

Av Anji - 19 juni 2022 21:49


LÄR DIG om sådant du inte visste, eller VET du vem Jesus är och att HAN kommer tillbaka?  LYSSNA till VIDEON.

 

 

/Anji

 

 



Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards