Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Kristenheten

Av Anji - 6 april 2023 20:03

Sanningar:

 

Nu: Skärtorsdag. /Påsk. Det enda man kan s a s fira är Jesu död och uppståndelse.

 

Långfredag/Påsk

 

 

Jesus gav sitt liv på påsken för så länge sedan.

 

Hans löfte  till människorna håller än: TRO på mig och jag skall

ge dig evigt liv.

 

Påsken stundar… vad vet man egentligen nu för tiden? Repetition av Allan Svensson´s text, m m


Så älskade Gud världen att han utgav sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv*. – Johannes kapitel 3 vers 16.   Resten, de som inte tror, de får inget evigt liv i himmelen med Jesus. De hamnar på ett annat ställe efter döden och Jesus säger själv att det stället heter helvetet, och det finns alltså olika val man kan göra i livet. Till exempel kan man ta till sig och undersöka om Jesus verkligen finns. Hur gör man det då? Man frågar honom och man får svar, och man kan läsa i bibeln där det står att han finns nu och kommer tillbaka.Denna smutsiga, fula världen håller på att förinta sig själv redan nu och värre blir det, det ser man tydligt.

 

Jesus lever

Ja det är verkligen så att man fått ”lära sig” felaktigheter. Varför har det varit så svårt för människor att berätta sanningen om det viktigaste i livet? Här nedan kommer en repetition av våra ”helgdagar”, som många tycker man MÅSTE fira…och på vilket sätt firar man? och till vems ära? och varför blir man lurad av dem som skulle vetat bättre? och Skall man verkligen fira så? Nej.

 

 

Firande av helgdagar

De stora helgdagarna, Jul, Påsk och Pingst firas inte i enlighet med Bibelns ord.

Det står ingenting om julfirande i Bibeln. Ingen vet varken vilken dag eller månad Jesus blev född. Och inget bibelord ger någon antydan om att de första kristna firade Jesu födelsedag som en helgdag.

Det mesta av julfirandet är sådant som inte alls har något med Jesu födelsedag att göra. Som julgran, julgris, Lucia, julbord, julskinka, tomten och en massa löjliga julsånger.


***

Påsken firar man som en högtid, men den har blivit förvrängd till oigenkännlighet.

 

Att Jesus blev korsfäst på en fredag, det är en kyrklig lögn. Jesus blev korsfäst på Påskdagen, och den var på en onsdag. Det var på kvällen som Jesu kropp blev lagd i graven. ”Det var nu tillredelsedag (det är dagen före sabbaten), och det hade blivit afton.” Mark. 15:42. Torsdagen var sabbat. Det var nämligen en stor sabbatsdag. Joh. 19:31.

 

Jesu kropp låg i graven i tre dagar och tre nätter, 72 timmar.

 

Matt. 12:40. Torsdag, fredag och lördag. Lördagen var alltså den tredje dagen som Jesu kropp låg i graven.

 

Och Jesus sa själv att han skulle uppstå på tredje dagen. Matt. 16:21, 17:23, 20:19. Jesus måste alltså ha uppstått på lördagskvällen. Om vi räknar från onsdagens kväll och 72 timmar framåt, så kommer vi till lördagens kväll.

 

Vad har påskägg, påskris och påsk-kärringar med påsken att göra? /Allan Svensson, förkunnare, död sedan länge, men var en mycket skärpt man.

 

***

/Anji

 

 

 

 

 


Av Anji - 6 november 2022 00:21


VARNING !    Man kallar detta Apokalyps. JA VISST är det en katastrof men det som

 

KOMMER  vid JESU Återkomst kommer att vara mycket värre och STÖRRE, då hela

 

kontinenter försvinner. Länder skall försvinna.... ÄR du inte frälst?  Tror du inte?

 

På JESUS?   Det borde du göra.

 

Det kommer mäktiga dagar då GUD SKALL HÄMTA HEM de SINA!   De som tror!




Lördag. Översvämning, Ödeläggelse. Katastrof. Panik.    SÅHÄR såg det ut i Tyskland. Stoora vattenmängder. Hagel, regn. .....

 

NÄR HERREN JESUS kommer tillbaka blir det mer än detta ska du veta. Då blir det större saker som sker.

 

ÄR DU BEREDD???

 

MEN OM DU TROR SÅ SKER DETTA och mer:

 

Gud har makt att hjälpa dig vad som än möter. Han som skapat hela världen har omsorg om dig. Du är hans ögonsten.
***
Vår hjälp är i Herrens namn, han som har gjort himmel och jord.
Psaltaren 124:8
 
-Det finns märkliga väderfenomen, och det finns Chemtrails och HAARP SOM STYR VÄDRET!  tänk på det/ manmade!
 
MEN den dagen Jesus kommer tillbaka
vill det till att ha T R O !!    Annars går man under fort.
 
Läs mer här på sidan!!
 
 
/Anji
 

 

Av Anji - 23 maj 2022 22:39

 

 

https://www.alltombibeln.se/bibelfakta/kvinnoribibeln.htm

 

 

 

I länken kan du läsa från sidan 'Allt om Bibeln', och där läser

 

du om Kvinnorna i bibeln, vilka var de och vad gjorde de?

 

Mycket intressant.

 

 

/Anji

 

 

 

 

Av Anji - 13 februari 2022 23:10

 

 

https://theholyremnant.blogspot.com/2014/12/det-kristna-livet.html 

 

ARTIKEL:

 

Det råder stor förvirring i kristenheten om det kristna livet. Jag är ingen auktoritet inom kristenheten. Däremot har jag vaknat och insett att livet med Kristus är inte lätt. Det finns offer man får göra dagligen. Det finns en smal väg som också är en en svår väg, som ibland, eller oftast är en ensam väg, som vi måste följa. Jesus har inte kallat oss till ett enkelt liv med lyx och flärd. Han har inte kallat oss till ett liv i lugn och ro. Nej, han har lovat oss att förföljelse och hat kommer när vi vill och önskar följa honom helhjärtat. Jag förvånas över hur rätt han har i allt.
 
När han själv vandrade på jorden var han hatad av de religiösa och de egenrättfärdiga. De försökte stena honom flera gånger för att han predikade och rev ner religiösa föreställningar. Det tålde inte fariseerna och de skriftlärde. Hans egen familj vände sig emot honom och hans bröder trodde inte på honom. Jag undrar vad som hände med Josef, hans styvpappa. Man läser inget om honom i evangelierna. Kan han ha vänt sig emot honom? Hans mamma trodde honom. Det läser vi i alla evangelierna.
 
Jag får ofta höra av de religiösa att jag inte gör som Jesus befallt och min fråga blir då: Hur vet du det och visa mig gärna var det står i bibeln att jag gör fel?
 
Jag ser utifrån bibeln hur jag skall leva, jag har den helige Ande som undervisar mig om allting. Jag behöver ingen som lär mig, utan smörjelsen lär mig. Om jag har en sådan stark övertygelse att jag vandrar inför Gud som Gud vill och önskar, vem kan då övertyga mig om annat? Vem kan då anklaga mig, Kristus är den som frikänt mig? Vem kan fördöma mig? Gud är den som känner mitt hjärta och han vet och jag vet att jag vandrar inför honom av ett rent hjärta. Finns det synd, tar han bort den. Om jag gör fel, tillrättavisar han mig. Vem är då du som fördömer din bror? Du ställer dig då över lagen och blir lagens domare och inte dess görare.
 
Jag tar däremot till mig tillrättavisning enligt Guds ord, men jag tar inte till mig obefogad kritik, utan grund i ordet. Jag har inte tänkt låta lögn och osanning ta ifrån mig min glädje i Herren. Jag gläder mig alltid i Herren, alltid, även när jag är nerstämd kan jag glädja mig i Herren.
 
Oavsett så är Kristus viktigare för mig än mitt eget liv, och jag är så glad jag har Jesus och jag kan med största övertygelse och säkerhet säga: Kristus bor i mig.
 
Amen.
Det kristna livet  /Jon-Are P
 
/Anji

 

Av Anji - 31 december 2021 21:51

 

Församlingens uppgift i stjärnsamhället   /Artikel från 2014/  mycket har skett sedan dess.

 

Text: Berno Vidén

 

För första gången i Sveriges historia verbaliseras Stjärnfamiljen som begrepp i  regeringsförklaringen. Detta utgör en markör för hur i människans natur nedlagda värderingar och normer under senare decennier skoningslöst angripits och systematiskt sorterats bort. Under epitet som frigörelse, feminism, kvinnans rätt och sexuell läggning har Sverige under mindre än en generation lyckats med bedriften att lagstadga mot flertalet tidigare av naturen hävdade värderingar, och för det nya samhället och dess individer, något som den nytillträdde socialdemokratiske statsministern högtidligt under sin presentation av regeringsförklaringen väljer att sammanfatta under begreppet stjärnfamiljen.


Enligt Wikipedia myntades ordet stjärnfamilj första gången 2008 och har därefter upptagits i svenska språket som ett uttryck för alla former av familjekonstellationer, oavsett om det handlar om ett traditionellt äktenskap mellan en man och en kvinna eller en enkönad relation man med man eller kvinna med kvinna. Begreppet beskriver i stort sett vilken slags relation som helst mellan två eller flera parter, och som medborgare förväntas vi alla att utan protester anpassa oss efter dessa samhällets nya normer och tänkesätt.
Historielöst och mot bättre vetande formas det svenska stjärnsamhället byggt på lögner. Lögner om familjen, lögner om människovärdet, lögner om vad som är rätt och fel. Sanningar som under alla tider legat till grund för samhället har våra folkvalda politiker under påtryckning av populistiska rörelser, av rädsla för diskrimineringsstämpeln, på kort tid låtit gå förlorade – och bannlyst.


Till det yttre vill Sverige framstå som ett liberalt och mångkulturellt land med högt i tak. Men verkligheten är en annan. Den som inte bejakar trenderna och positivt rätar sig in i ledet marginaliseras. Repressalier möter obarmhärtigt de medborgare som vill stå fast vid vad bibeln – Guds ord – säger om familjen.

En mycket angelägen fråga där Sverige som nation totalt har havererat handlar om aborterna.
– Kvinnans rätt kräver fri abort! skriar feminismen. Frågan lyfts fram som en jämlikhetsfråga, att som kvinna ha rätt att avsluta ett människoliv. Att närmare 40 000 ofödda liv varje år avlivas presenteras som en framgång, samtidigt som man stoltserar med att vara föregångare för ”barnens rätt”! Det onaturliga, grymma och mest barbariska har upphöjts till odiskutabel norm i det nutida samhällsbygget.

 

Abortmotståndare tystas ner i den offentliga debatten. Opinionsbildare tvingas till anpassning, vilket t ex speglas genom drottning Silvias knepiga agerande, då hon efter påtryckningar från RFSU bidrog till att marginalisera en organisations kamp mot trafficking och människohandel. Hon ställde abrupt in ett offentligt engagemang på grund av att arrangören i annat sammanhang uttalat sig negativt mot aborter.


Som ingen annan tid i historien är våra dagar – den yttersta tiden – församlingens tid! Bibeln är mycket tydlig i sin beskrivning av hur vår värld kommer att se ut under denna sista tid. Församlingen manas till vaksamhet och målinriktat arbete. Inte för att genom politiska reformer söka förändra samhället. O nej, församlingens uppdrag är långt större än så. Evangelium är ett nådens och fridens budskap till individen, som för med sig välsignelser för hela samhället. Guds ord uppmanar oss att leva ett rättfärdigt liv, att hålla oss borta från korruption och all slags ondska och att genom våra gärningar sprida Kristi väldoft. Men det finns ännu något långt mer angeläget:

 

Församlingens absoluta fokus är Jesu snara tillkommelse! Om Jesus inte kommer tillbaka finns det inte hopp för någon människa på denna jord. Bibeln är tydlig: Jesus kommer snart; han som är konungars Konung och herrars Herre. Låt detta budskap få forma ditt liv på alla plan. Att leva i tillkommelsen är en nödvändig kraftkälla för människan att övervinna i en materialistisk och egoistisk värld. Det ger en ny vision och formar en ny livsstil i en handlingskraftig församling, med en sann och trovärdig identitet; Guds rike som en realitet!


”Natten går mot sitt slut och dagen är nära. Låt oss lägga bort mörkrets gärningar och klä oss i ljusets vapenrustning (Rom 13:12).”

http://www.midnattsropet.se/2014/11/forsamlingens-uppgift-i-stjarnsamhallet.html

 

 

/Anji


Av Anji - 6 december 2021 23:58


På många håll i världen är det inte alls lätt att vara en kristen. Så var det förr och så är det nu. Paulus skriver i sina brev i bibeln vad en kristen kommer att få utstå.Men den kristne ger inte upp, utan följer Jesus och Guds ord.


*Vi är trogna Herren, vare sig andra hedrar oss eller föraktar oss, vare sig de kritiserar oss eller rekommenderar oss.Vi är ärliga, men blir kallade lögnare. Världen struntar i oss, men Gud känner oss. Vi lever i dödens närhet men är fortfarande vid liv.Vi har blivit skadade, men har räddats från döden.Vi är bedrövade, men samtidigt har vi vår glädje i Herren.Vi är fattiga, men vi ger rika andliga gåvor till andra.Vi äger ingenting, och ändå njuter vi av allt.** 2 Kor 6:8-10

 

I Sverige har inte förföljelsen börjat mot de kristna ännu, inte så som i andra länder.

Men…den kommer. Då kostar det på att följa Jesus.I Sverige får man tycka o tänka NÄSTAN som man vill….men inte så länge till.

 

Det kommer andra och bistra tider för detta landet och för världen.Vi går mot en världsregering och mot en världsvaluta och mot Antikrists uppdykande.Vi lever i en högst orolig tid.

 

 

/Anji


Av Anji - 3 december 2021 22:36


Hej på er!  Livet går vidare, för många är det kaos, för andra undran, för en annan ekonomi, dysterhet!  PROFETIAN i denna video talar om BERÄTTAR om vad som kan komma att ske nu eller  vad vi är i-

 



/Anji



JA   Fast man är en kristen kan man känna ledsamhet, ångest och annat i dessa dagar!  Världen är inte ok och inte är det SANNINGAR som är vägledande i samhället/världen. Allt för många  lögner finns och erskalerar. SORRY!

 

 



Av Anji - 1 oktober 2021 20:18

Kan vara en bild av text där det står ”Many people believe you can live anyway you want and be saved from hell. THAT IS A LIE! Romans 6:23”

Man tror att man kan leva SOM MAN VILL.....

 

se Rom 6:23

22 Men nu när ni är befriade från synden och slavar hos Gud, får ni helgelse som frukt och till slut evigt liv. 

23 Syndens lön är döden, men Guds gåva är evigt liv i Kristus Jesus, vår Herre.

 

JESUS DOG FÖR OSS ALLA! Den som är frälst skall lyda Gud.

 

/Anji


Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Skapa flashcards